Industry Wire

Geplaatst door XSARUS

HBB24 kiest XSARUS als commerce partner

HBB24, online retailer in haar- en huidverzorgingsproducten en vitamines, kiest voor XSARUS als commerce partner. XSARUS gaat HBB24 de komende jaren helpen met het verder uitbreiden van de (internationale) groei van de diverse HBB24-webshops.

Over HBB

HBB24 staat bekend als één van de grootste Nederlandse online retailers in haar- en huidverzorgingsproducten en vitamines. Het assortiment bestaat uit meer dan 20.000 artikelen van ruim 400 verschillende merken. Onder andere de huid- en haarverzorgingsproducten van L’oreal, Wella, Kérastase, Swarzkopf, Redken en ROC zijn verkrijgbaar bij HBB24.

Huidige situatie
De verouderde Magento omgeving waar de huidige HBB24-webshops op beheerd worden, wordt binnenkort niet meer vanuit Magento ondersteund. Ook is dit platform op dit moment niet stevig genoeg om uit te breiden naar meerdere landen. Dit staat de de omzetgroei die HBB24 voor ogen heeft in de weg. Deze factoren en de bijkomende productinformatie management en logistieke uitdagingen waren voor HBB24 reden om op zoek te gaan naar een professionele commerce partner die op elk van deze gebieden ervaring heeft.

Ontwikkeling nieuwe commerce omgeving
XSARUS gaat voor HBB24 aan de slag met het ontwikkelen van een nieuwe commerce omgeving. Dit zal in verschillende fases gebeuren, waarbij het implementeren van de inRiver Product Marketing Cloud (iPMC) een eerste belangrijke stap is. De implementatie van een warehouse management systeem, een order management systeem en een uitgebreid design traject volgen hierop. De realisatie van het nieuwe e-commerceplatform gebeurt vervolgens op basis van het TableTop-platform. Hierop worden onder andere de iPMC-oplossing, het warehouse management systeem en het order management systemen aangesloten. Om de groei van HBB24 verder te vergroten gaat XSARUS continu zowel aan de voor- als aan de achterkant processen optimaliseren; Onder ander conversie optimalisatie, search engine optimalisatie en voorraad-, inkoop- en klantgedragoptimalisatie zijn hiervan onderdeel. Dit laatste op basis van uitgebreide business intelligence analyses.

De totale rebuild van de commerce omgeving gaat ervoor zorgen dat HBB24 klaar is voor de toekomst en voor verdere (internationale) omzetgroei.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht