HERC maakt nieuwe campagne voor YoungCapital: Whatever Works, Work.

Met de campagne claimt het jongerenmerk ‘werk’ in de breedste zin van het woord
Vandaag lanceren HERC the agency en recruitment- en jongerenspecialist YoungCapital de nieuwe campagne ‘Whatever Works’. In de campagne staat opnieuw het mantra Work centraal en wordt meer dan alleen uitzendwerk gestimuleerd. Het is de vierde keer dat het bureau en het jongerenmerk de handen ineenslaan.
Bekijk de commercial hier: https://vimeo.com/662720801.
YoungCapital weet wat er speelt
Deni Barisic, Head of Brand van YoungCapital: “Samen met HERC hebben we altijd een scherp oog gehad voor wat er speelt onder jongeren. Nu zie je dat jongeren op heel veel verschillende manieren geld verdienen, ook buiten uitzendbureaus om. Lekker doen, vinden we. We geloven in het vermogen van jongeren om zelf keuzes te maken. Soms is dat een verkeerde, daarvan leer je en word je wijzer. Dát ze werken, dat is voor ons het allerbelangrijkst. En doen ze dat liever (ook) via een meer bekende weg, dan is YoungCapital er voor ze.”
Werk, whatever dat ook is
In de razendsnelle Trainspotting-achtige campagne zien we dat jongeren tegenwoordig op veel verschillende manieren geld verdienen. Van ‘gewoon’ uitzendwerk en het (door)verkopen van sneakers, tot NFT art-verkoop en andere side hustles. Prima, wat YoungCapital betreft. Het merk heeft als missie ‘alle jongeren aan het werk’ en claimt hiermee ‘werk’ in de breedste zin van het woord: Whatever Works, Work.
Vierde campagne HERC x YoungCapital
Rogier de Bruin, Executive Creative Director van HERC: “Het mooie van onze relatie met YoungCapital – we werken samen sinds 2016 – is dat we elkaar blijven pushen om steeds verder te gaan. Ondanks hun enorme groei de afgelopen jaren, zijn ze in hun communicatie niet behoudend geworden. Dat leidt tot consistent spraakmakend werk. Bijzonder aan de nieuwe campagne zijn de graphics van Ruffmercy, een animation director die onder andere heeft gewerkt met Disclosure, Nas en DJ Shadow.”
Margriet de Kroon, Managing Director van HERC (en voormalig Marketing Director van YoungCapital), vervolgt: “Ik heb jarenlang de campagnes gemaakt vanuit klantzijde, dit was de eerste keer van bureaukant. Ik voelde me nog half klant, half bureaudirecteur, dus dat was wel gek, maar ook te gek. Ik denk dat we echt een nieuwe stap hebben gecreëerd voor YoungCapital, met de mentaliteit van een marktleider, waarbij we ‘werk’ als categorie claimen. Maar wel met de jonge, brutale ziel van het merk. Dat moet nooit veranderen, want YoungCapital is er voor jongeren en werk, en loopt daarin graag voorop.”
Credits ‘Whatever Works, Work.’
Client: YoungCapital
Head of Brand: Deni Barisic
Agency: HERC
Graphics: Ruffmercy https://www.ruffmercy.com
Edit: Brian Ent / Kapsalon
Grading: Joppo / De Grot
VFX: Monumental Paris
Sounddesign & Muziek: Niels den Otter / Audentity
Visual Design: HERC
www.herc.agency
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.