Holland Food Service vergroot efficiency met oplossingen GPS-Buddy

Almere, 14 juli 2017 – GPS-Buddy, trendsetter op het gebied van fleet- en assetmanagement, kondigt aan dat Holland Food Service heeft gekozen voor haar totaaloplossing. Holland Food Service heeft als motto ‘Passie voor lekker verantwoord eten & drinken’ en levert onder andere aan de zorg, horeca, catering en retail. Voor de verschillende logistieke stromen en processen, zoals de logistieke planning, de emballageregistratie, de registratie van tachograafdata en de temperatuurregistratie werden voorheen drie verschillende systemen gebruikt. Met de oplossing van GPS-Buddy is dit snel en efficiënt mogelijk binnen één platform.
Marcel Loeffen, teamleider logistiek bij Holland Food Service, zegt hierover: “Wij zijn erg blij met het totaalpakket van GPS-Buddy. Wij werken veel met voedingsmiddelen en dat vraagt een grote zorgvuldigheid tijdens het transport. Voorheen gebruikten wij drie verschillende systemen voor onder andere het volgen van onze voertuigen, het plannen van alle ritten, het registreren van temperatuur en emballageregistratie. Voor onze logistieke afdeling was dat zeer tijdsintensief omdat zij werkten met allerlei verschillende overzichten en met meerdere partijen contact hadden om systemen te laten samenwerken. Dat wordt nu met één leverancier voor al deze informatie een stuk eenvoudiger.”
Holland Food Service maakt gebruik van de standaard track and trace functionaliteit, aangevuld met de digitale tachograafkoppeling, de Driver App, de planningsmodule, de mogelijkheden voor emballageregistratie en temperatuurregistratie. Doordat al deze informatie binnen één omgeving beschikbaar is kan Holland Food Service veel efficiënter werken en bovendien sneller inspelen op ad-hocverzoeken. Doordat de planning ook direct zicht heeft op de locatie van de voertuigen en de openstaande taken, kan er direct geschakeld worden. Tot slot levert ook de digitale tachograafkoppeling een flinke tijdswinst op. Het uitlezen van de tachograafdata, zowel de gegevens uit het massageheugen als van de chauffeurspas, hoeft namelijk niet meer op locatie. De medewerkers op kantoor kunnen deze gegevens op elk moment downloaden, mits er uiteraard een internetconnectie is.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.