Industry Wire

Geplaatst door HomeToGo

HomeToGo, ‘s werelds grootste zoekmachine voor vakantiehuizen en appartementen opent haar deuren voor de VS

Berlijn, 17 november 2015 – HomeToGo, ‘s werelds grootste meta-zoekmachine voor vakantiehuizen en appartementen, opent haar deuren nu ook voor de Amerikaanse consument. Met de grootste online markt voor reisboekingen, ziet deze introductie in de Verenigde Staten er veelbelovend uit. HomeToGo biedt gebruikers meer dan 3 miljoen aanbiedingen vanuit meer dan 150 websites, samengevoegd tot één overzichtelijk geheel.

‘’Dit is een spannende tijd voor HomeToGo,’’ vertelt CEO en mede-oprichter Patrick Andrä. ‘’De enorme variëteit in ons aanbod maakt het voor de gebruiker makkelijker om iets te vinden dat past bij zijn of haar levensstijl. Deze flexibiliteit zien we op de website, waar de zoekresultaten variëren van charmante huisjes aan het strand tot moderne appartementen in bruisende metropolen.’’ HomeToGo is de grootste meta-zoekmachine voor vakantieaccommodatie, maar heeft zich tot nu toe alleen op de Europese markt gericht. ‘’Met de al bestaande variëteit in het wereldwijde aanbod, was dit het perfecte moment om dit concept ook in de Verenigde Staten te introduceren,’’ aldus Andrä.

HomeToGo’s officiële introductie aan de Europese consument vond al plaats in 2014. Duitsland, Nederland, Frankrijk, Spanje, Italië, Polen, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en Zwitserland hadden reeds een platform. Steeds meer toeristen uit de VS boekten via de site en hierdoor ontstond het idee om ook naar de Amerikaanse markt uit te breiden. Hiermee wordt het tiende nationale domein gelanceerd.

In de VS is de vakantiehuizenmarkt op dit moment erg gefragmenteerd met haar duizenden websites voor vakantieverblijven. Het zoeken en vergelijken is tijdrovend en verwarrend vanwege het vaak overlappende aanbod en de extra boekingskosten. HomeToGo probeert hoofd te bieden aan deze obstakels. ‘Dubbele’ accommodaties worden bijvoorbeeld automatisch uit de resultaten gefilterd. Elke accommodatie wordt maar één keer weergegeven en gekoppeld aan de verschillende prijzen van aanbieders. Deze leiden de bezoeker vervolgens naar de juiste website.De smart filter zorgt voor een persoonlijke selectie van resultaten. De gebruiker vult naast bestemming en reisdata, optioneel ook de afstand tot het water in, of filtert op huisdiervriendelijkheid.

Meer Amerikaanse toeristen laten interesse zien in de website en hiermee komt er meer aandacht voor huizen en appartementen als alternatief voor hotels. ‘’Soms kan verblijf in een hotelkamer erg beperkend zijn voor families of groepen’’, legt Andrä uit. ‘’HomeToGo biedt deze categorie reizigers een wijd scala aan mogelijkheden voor een nieuw soort vakantie-ervaring.’’

Reizigers worden steeds meer aangetrokken tot het huren van vakantiehuizen en appartementen. Deze categorie accommodaties maakt het voor hen makkelijker om voor een langere tijd en lagere prijs op een bestemming te blijven en geeft reizigers meer tijd om het gebied en de lokale cultuur te ontdekken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht