Honda viert partnership met Red Bull Racing en debuut nieuwe Honda Civic Si met nieuwe mobile race game

TILBURG – In aanloop naar de U.S. Grand Prix in Austin van dit weekend, lanceert Honda een gratis mobile race game: Honda EvoTrack. Het spel is ontwikkeld in een speciaal partnership met Red Bull Racing en viert de lancering van de nieuwe Honda Civic Si die in 2022 verwacht wordt. Het Nederlandse Wave, een creative development agency gespecialiseerd in het ontwikkelen van gamification toepassingen om sport sponsorships en fans te activeren, is verantwoordelijk voor het concept en de ontwikkeling van de game.
Honda EvoTrack brengt racefans naar het virtuele circuit, waar spelers strijden om speciale prijzen en een plekje bovenaan het vierwekelijkse leaderboard. Op drie circuits is het racen geblazen in onder meer de nieuwe Honda Civic Si en – uiteraard! – Verstappens F1-bolide, de RB16B. Het spel is gratis beschikbaar op zowel mobile als desktop devices en is wereldwijd beschikbaar. De marketingcampagne vanuit Honda richt zich primair op de Amerikaanse markt.
“De lancering van de nieuwe Honda EvoTrack mobile game brengt entertainment en vriendschappelijke competitie naar onze klanten en gamers van alle niveaus, terwijl we hen op een toegankelijke, sociale manier kennis laten maken met onze gloednieuwe, fun-to-drive Civic line-up”, aldus Phil Hruska, hoofd van het mediadepartement van American Honda Motor Co., Inc. “Honda heeft een lange geschiedenis van het integreren van voertuigen in vele soorten games. We willen dat momentum voortzetten, speciaal voor gepassioneerde fans van de Honda Civic.”
Erik van Mourik – Head of Wave – voelt zich bevoorrecht dat Wave de kans kreeg om een mobiele game te ontwikkelen die het partnership tussen twee iconische merken als Honda en Red Bull Racing activeert. “Na al eerder digitale sponsoractivaties te hebben ontwikkeld voor voetbalteams als FC Barcelona en AFC Ajax, is het voor ons een geweldige kans om onze eerste stappen binnen de Formule 1 te zetten. We zijn erg blij dat Honda en Red Bull Racing – net als wij – de enorme potentie van gamification zien om fans digitaal te activeren.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.