Industry Wire

Geplaatst door Honig

Honig geeft Instagram-account uit handen aan influencer familie

Amsterdam, 22 mei 2018 – In januari 2018 begon de zogeheten ‘influencer familie’, Jongedijk, uit Almere aan de 365 Dagen Challenge van Honig. Een uitdaging waarin Rogier en Nukhet Jongedijk Nederland samen met hun drie kinderen een jaar lang een kijkje geven in hun keuken, waar zij wekelijks maaltijden bereiden met ten minste één Honig-product per gerecht. En met bijna een half jaar achter de rug zet de familie nu een volgende stap. Vanaf vandaag nemen de Jongedijkjes het Instagram-account van Honig helemaal over.

Dagelijkse inspiratie

De doelstelling blijft onveranderd: Nederland helpen en inspireren met het neerzetten van een gevarieerde maaltijd, elke dag weer. Honig verwacht door het toevoegen van Instagram als campagne-kanaal de komende periode een grotere doelgroep te bereiken, met een gevarieerde mix aan content.

Verschillende formats passeren de revue op het Instagram account. Denk hierbij aan lekkere recepten, foodshots waarbij je gaat watertanden en inspirerende kookvideo’s. Via de wekelijkse stories leer je ook de familie Jongedijk beter kennen.

#instatakeover

Als actieve Instagram-influencers voelt de familie Jongedijk zich daar als een vis in het water. Onder een groot publiek zijn zij ook wel bekend onder hun Instagram-namen @the.suburbandad en @the.suburbanmom.

Rogier Jongedijk kijkt uit naar het experiment: “We zijn hartstikke enthousiast over de campagne en vinden het te gek om volgers nog meer te betrekken bij onze challenge. En Instagram, daar zijn we goed in! Dat Honig het aandurft ons vrij te laten op hun Instagram-account is best spannend, maar een fantastische toevoeging op de 365 Dagen Challenge!”

Fallon Gorter, Sr. Brand Manager bij Honig: “De kracht van deze campagne is dat de familie Jongedijk een échte familie is en ook nog eens helemaal thuis is op Instagram. In het begin vond de 365 Dagen Challenge voornamelijk plaats op Facebook, maar toen de familie bij ons het idee polste om een Instagram take-over te doen, voelde het als een hele logische en mooie vervolgstap. Het is natuurlijk best even spannend, maar bij Honig laten we mensen graag dat doen waar ze het beste in zijn. Daarnaast kunnen we ook nog van hen leren. Ons doel met deze campagne is het inspireren van Nederland met lekkere voedzame recepten en dat kijkje in de keuken bij de familie Jongendijk waarderen onze consumenten enorm.’’

Samen met Digital agency Dept en advertising agency Starcom gaat de familie Jongedijk vanaf 17 mei van start met de Instagram take-over. De 365 Dagen Challenge is te volgen op instagram.nl/honig_nl.

Credits

Bureau: Dept

Verantwoordelijk bij Kraft Heinz: Fallon Gorter

Creatie: Jaël Gradenwitz, Frank Ouwerkerk, Emile Steginga

Productie: Rose de Bruijn, Peter van den Heuvel

Account: Jord Wessels, Eric van der Avoird

Diëtiste: Ilse Batten

Media Agency: Starcom

PR Bureau: Het PR Bureau

Over Honig

Honig, sinds 2013 onderdeel van voedingsproducent Kraft Heinz, verkoopt jaarlijks zo’n 119 miljoen maaltijdmixen, 180 miljoen koppen soep en 9,5 miljoen kilo pasta. Maar liefst 70% van de Nederlandse huishoudens heeft iets van het oer-Hollandse merk Honig in de keukenkast staan. Het merk heeft door de introductie van buitenlandse producten als Italiaanse pasta en sauzen, bami mixen, wraps en noodles substantieel bijgedragen aan het veranderende Nederlandse eetpatroon.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht