Geplaatst door Healthy Workers

HR-Tech Startup Healthy Workers gaat de productiviteit van Nederland verbeteren

AMSTERDAM – HR-technologie-startup Healthy Workers heeft middels een investeringsronde in totaal een half miljoen euro groeikapitaal opgehaald. De investering is afkomstig van een zestal investeerders, waarbij de ronde wordt geleid door Cairn Real Estate, een vastgoedinvesteerder met circa 800.000m² kantoorruimte onder beheer in de Benelux en Duitsland. Dankzij de investering kan Healthy Workers niet alleen doorgroeien, het krijgt er ook op strategisch vlak waardevolle partners bij, zoals Ditt Officemakers.

Healthy Workers helpt grote bedrijven zoals UWV en IBM inzicht te vergaren in het welzijn van medewerkers en de leefbaarheid in het kantoorgebouw om daarmee interventies te plegen die zorgen voor een prettigere werkomgeving en gelukkigere medewerkers.

Leefbaarheid inzichtelijk maken
Boy Lokhoff, oprichter van Healthy Workers: “Onderzoek wijst uit dat in Nederland slechts 9 procent van de medewerkers van grote bedrijven zich betrokken voelt bij zijn of haar werk; het laagste cijfer van Europa. Grote bedrijven investeren miljoenen in duurzamere gebouwen en het verbeteren van het welzijn van hun medewerkers, maar ze hebben vaak geen flauw idee of die investeringen wel effect sorteren. Dat zorgt voor een enorme rem op het succes van de onderneming. Wij maken zowel leefbaarheid als medewerkerstevredenheid inzichtelijk, zodat bedrijven het gevoel terugkrijgen dat ze er invloed op kunnen uitoefenen.”
Welzijn meetbaar maken
Healthy Workers beoogt een perfecte afstemming te verzorgen tussen leefbaarheid in het gebouw en welzijn van de medewerkers. De HR-tech-startup meet het welzijn en stressniveau van medewerkers via doorlopende, geanonimiseerde tevredenheidsonderzoeken en geeft dat weer in een dashboard. Tegelijkertijd controleert de startup middels sensoren continu factoren die de leefbaarheid beïnvloeden, zoals het binnenklimaat bestaande uit de temperatuur, luchtvochtigheid, CO2-gehalte en schadelijke gassen in de werkomgeving.
Interventies plegen
Het Healthy Workers-platform gebruikt de welzijns- en omgevingsdata om ingrepen – zogeheten interventies – te plegen die direct een positieve impact hebben op de werkomgeving. Bijvoorbeeld in de vorm van een ‘slimme groene wand’ van planten: een bewezen instrument om het ziekteverzuim en concentratie van medewerkers positief te beïnvloeden, dat ook het binnenklimaat monitort en verbetert. Andere slimme interventies op het gebied van licht, geluid, beweging en voeding zijn na de zomer te vinden en boeken op het platform van Healthy Workers.
Healthy Workers en B. Ventures
Healthy Workers is in 2015 opgericht door Boy Lokhoff en B. Ventures van Ricardo van Loenen, Guus Meulendijks en Bas van Veggel (Timeless Investments) als mede-oprichter. Tevens oprichter van Europees grootste startup ecosysteem B. Amsterdam, dat fungeert als kraamkamer en showcase voor Healthy Workers. “Met Healthy Workers kan het bedrijfsleven medewerkers gelukkiger maken door een productievere werkomgeving te bieden. Net zoals B. Amsterdam dat doet voor snelgroeiende startups en innovatieve corporates. Dat hiernaast een grote partij als Cairn vertrouwen in Healthy Workers heeft, opent veel deuren. Wij mogen gebruik maken van hun enorme schat aan ervaring en een gigantisch netwerk op een terrein dat voor ons heel belangrijk is: vastgoed,” zegt Lokhoff.
—–
Einde persbericht
Over Healthy Workers
Healthy Workers is in 2015 opgericht door Boy Lokhoff en B. Ventures, het investeringsvehikel van startup-ecosysteem B. Amsterdam. Healthy Workers maakt het mogelijk inzicht te krijgen in het welzijn van de leefbaarheid in kantoorgebouwen en het welzijn van medewerkers. Hiermee kunnen interventies worden gepleegd om een productieve werkomgeving te creëren die medewerkers gelukkiger maakt. Inmiddels wordt Healthy Workers ingezet op 750 werkplekken in 10 verschillende kantoorgebouwen in Nederland, waaronder die van UWV en IBM.