Geplaatst door Bambuu

Huisdierenbazaar kiest voor Bambuu

Sinds januari 2020 brengt Huisdierenbazaar zijn marketingactiviteiten onder bij marketingbureau Bambuu. De focus daarbij ligt op het formuleren van een marketingstrategie voor de langere termijn. Als webshop heeft Huisdierenbazaar ambitieuze omzetdoelstellingen. Daarnaast is het genereren van extra naamsbekendheid een belangrijke pijler. Ondanks dat ze bij Huisdierenbazaar al aardig aan de weg timmeren, zijn ze nog een relatief kleine speler. Er ligt nog een hele markt vol mogelijkheden voor ze open.

Laurenze Meskers, Online Marketeer bij Bambuu: ‘Bij Bambuu werken we vanuit een plan, een strategie. We kijken hierbij naar de stip op de horizon en wat er nodig is om die te bereiken? Op basis van het geformuleerde marketingbeleid beslissen we welke marketingkanalen we gaan inzetten. En met een KPI-dashboard per marketingkanaal, zien we direct wat die inzet oplevert. We geven Huisdierenbazaar inzicht in het rendement van hun marketingactiviteiten en kijken of de investering het gewenste resultaat oplevert.

In de eerste paar maanden van de samenwerking ging het Google Ads account compleet op de schop. Zo hielden we ons bezig met de implementatie van Google Shopping en geautomatiseerde zoekadvertenties. Hiervoor zetten we Channable in. Daarnaast implementeerden we marketing automation met behulp van ActiveCampaign.’

Korte lijntjes en persoonlijk contact
Huisdierenbazaar is een dierenspeciaalzaak en echt familiebedrijf in De Rijp. In 2005 begon het met een bezorgservice voor honden- en kattenvoer. Dat groeide al snel uit tot een dierenspeciaalzaak. Huisdierenbazaar verkoopt vooral online via de webshop en wil een grote speler worden in de markt.

Laurenze Meskers, Online Marketeer bij Bambuu: ‘Bij Huisdierenbazaar hebben ze hele ambitieuze groeiplannen. Dat stelt ons voor een mooie uitdaging die we met vertrouwen aangaan. We voelen ook heel duidelijk dat we dat vertrouwen krijgen. De samenwerking met Huisdierenbazaar is heel persoonlijk. De lijnen zijn kort en we wisselen onderling veel kennis uit. De laatste trends, een idee voor een toffe actie: het passeert met regelmaat de revue en draagt bij aan de successen die we behalen.’
Jeroen Koomen, Mede-eigenaar van Huisdierenbazaar, sluit zich daarbij aan: ‘Bij Huisdierenbazaar zijn we zeer tevreden over de resultaten en het fijne contact. De lijnen zijn kort en bij Bambuu denken ze uitstekend met ons mee.’
Over Bambuu
Bambuu bedenkt en ontwikkelt professioneel marketingbeleid voor ambitieuze ondernemers. Pragmatisch, digital-first marketingbeleid en altijd gericht op groei. Bambuu werkt dagelijks met ruim 20 professionals voor een kleine 100 mkb-bedrijven in Nederland. Dit zijn onder andere dienstverleners, e-commerce en kennisintensieve bedrijven.