Industry Wire

I AM MEDIA 2015: Sprekers en Start-ups met Visie

Enschede – 5 juni 2015, Op 18 juni a.s. staat het Balengebouw in Enschede weer in het teken van I AM MEDIA. Verschillende toppers uit de nationale digitale industrie en tech start-ups uit Twente nemen bezoekers mee in hun visie op de (digitale) wereld en de uitdagingen die we daar nu al tegenkomen.
Dit jaar is het thema VISION, waarbij bezoekers meegenomen worden in thema’s en praktische cases rondom subthema’s ‘Growth’, ‘Tech’, ‘Design’ en ‘Disrupt’. Wat gebeurt er op dit moment, waar ik van kan leren? Wat komt eraan? Vanuit verschillende invalshoeken zullen sprekers dit laten zien en horen.
De line-up van sprekers geeft bij voorbaat aan dat het niveau van I AM MEDIA nog elk jaar kan stijgen. We ontvangen dit jaar: Tim Schenk (Philips Hue), Martijn van der Heijden (Fabrique), Menno van der Marel (FOX-IT), Anouk Noordervliet (RTL/Videoland), Harald Dunnink (Momkai / De Correspondent) en Jan Heemskerk (GLMRR / oud hoofdredacteur Playboy).
Een nieuw onderdeel zijn de Start-up pitches. We zetten graag veelbelovende Twentse initiatieven in de landelijke schijnwerpers. De volgende Twentse start-up parels zullen zich door middel van korte pitches voorstellen: Appthis, Enschede Textielstad, Datatrics, Golden Egg Check, Happening, Combidesk en Seezers. Wellicht dat enkelen van hen over een paar jaar internationale bekendheid genieten, want de potentie is er!
I AM MEDIA
I AM MEDIA wordt dit jaar voor de 7e keer georganiseerd door Stichting FRIS. Het congres zonder winstoogmerk zorgt voor verbinding in de digitale industrie, maar probeert bovenal bezoekers  met nieuwe inzichten te inspireren om nieuwe wegen te gaan bewandelen. I AM MEDIA moet je meegemaakt hebben. Tot en met 7 juni zijn de tickets met korting te koop, daarna betaal je het volle pond. Meer informatie en tickets via www.iammedia2015.nl
====
Achtergrond FRIS
Stichting Fris bestaat sinds november 2005. FRIS is opgericht om het vakgebied Media & ICT binnen de creatieve industrie met elkaar te verbinden rondom de triple-helix: overheid, onderwijs en ondernemers. Door de jaren heen heeft FRIS veel activiteiten georganiseerd om ervoor te zorgen dat de O’s met elkaar konden verbinden. Dit heeft geresulteerd in een groot platform.
De doelen van FRIS zijn:
  1. Samenwerking Creatieve Bedrijven stimuleren
  2. Talenten en bedrijven verbinden
  3. Creatieve nieuwe media industrie in Oost Nederland op de nationale en internationale kaart

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht