Industry Wire

Geplaatst door IAB

IAB Nederland verwelkomt 25 nieuwe leden in eerste helft van 2015

Amsterdam, 28 juli 2015. IAB Nederland, de branchevereniging voor de digitale marketing, heeft in de eerste helft van dit jaar 25 nieuwe leden mogen verwelkomen. Organisaties als ABN AMRO, Bol.com, Zoover, Exterion Media en AEGON sloten zich bij IAB aan. Het totaal aantal leden komt hiermee op 169 organisaties. “Dat we er in zo’n korte tijd 25 nieuwe leden bij hebben gekregen is bijzonder. Het toont aan dat de sector op alle fronten kiest voor kennis en kunde op het gebied van digitalisering van marketing”, aldus Govaert Plesman, Directeur IAB Nederland.

ABN AMRO: behoefte aan meer kennis
De actieve belangenbehartiging en informatievoorziening vanuit IAB over onderwerpen als viewability, mobile, programmatic, ad spend en malvertising waren voor deze 25 organisaties de belangrijkste redenen om lid te worden. ABN AMRO Media Manager Katrien Kleintjes omschrijft het als volgt: “Binnen ABN AMRO zijn we druk bezig met digitalisering van ons eigen aanbod, maar ook met digitalisering van onze marketingcommunicatie. Aangezien de ontwikkelingen snel gaan en we behoefte hebben aan meer kennis in huis, leek het ons goed om actief deel te nemen in een branchevereniging die deze twee zaken centraal stelt in haar missie. En dat is IAB Nederland.

Belangrijk signaal

IAB Nederland Directeur Govaert Plesman is blij met de nieuwe leden:
“De aanmeldingen van deze toonaangevende bedrijven zijn voor ons een belangrijk signaal dat we goed bezig zijn. Ik ben blij dat onze actieve informatievoorziening over de kansen en bedreigingen in ons vak erg wordt gewaardeerd. Met de komst van deze organisaties hebben wij ons netwerk en draagvlak verder uitgebreid. We hebben er echte vakspecialisten bijgekregen; professionals die zich met hart en ziel inzetten voor de digitale sector en dat enthousiasme meenemen naar de Taskforces en activiteiten van IAB.”

 

Nieuwe leden van IAB Nederland

De nieuwe IAB-leden op alfabetische volgorde:

  • ABN Amro
  • Adlantic
  • Aegon
  • com
  • CS Digital Media
  • Exponential
  • Exterion Media
  • Greenhouse Group
  • Hotpink media
  • LocalSensor
  • M2Mobi
  • Marqeting
  • MediaXchange
  • Nationale Postcode Loterij
  • net
  • Radium One
  • Salescare
  • Sprinkle Benelux
  • Streamads
  • Video Media Groep
  • Voetbal Media
  • WeLikeMilk
  • WPG uitgevers
  • Zo! Recruitment
  • Zoover

 

———————————————————–
Over IAB Nederland

Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB) verbindt, inspireert en ontwikkelt de interactieve branche. IAB houdt zich primair bezig met de professionalisering en stimulering van deze sector. Secundair treedt IAB op als onafhankelijk kennisplatform en vraagbaak voor marketingprofessionals en vakpers. IAB Nederland heeft 169 leden en vertegenwoordigt exploitanten, reclamebureaus, adverteerders, mediabureaus, tv- en mediabedrijven en mobiele telefonieaanbieders. Meer informatie: http://www.iab.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht