Geplaatst door IGEL

IGEL lanceert nieuwe UD-7 thin client desktop voor veeleisende multimediagebruikers

Breukelen, 23 mei 2018IGEL, wereldwijd toonaangevend op het gebied van endpointmanagementsoftware, breidt het productportfolio uit met de nieuwe UD7 voor de meest veeleisende multimediagebruikers. De nieuwe UD7 Universal Desktop met geavanceerde AMD-processor en high-end Radeon grafische kaart en verdubbelde geheugencapaciteit ondersteunt tegelijkertijd vier schermen op 60Hz. Dat maakt de IGEL UD7 een ideale bureaucomputer voor ontwerpers, nieuwsredacteuren, zorgverleners in operatiecentra of videoproducenten. Deze nieuwste aanwinst maakt deel uit van de thin client desktop serie met Universal DesktopTM-software.

“Deze nieuwe telg binnen ons thin client portfolio is de meest krachtige thin client oplossing, die uitermate geschikt is voor intensieve multimediatoepassingen binnen de financiële sector, gezondheidszorg of bijvoorbeeld mediabranche’’, zegt Matthias Haas, Chief Technology Officer (CTO) van IGEL Technology GmbH. ‘’De UD7 is momenteel de enige thin client ter wereld die meerdere 4k beeldschermen op 60Hz ondersteunt. Met het IGEL besturingssysteem is de IT-afdeling verzekerd van voortdurende software updates die onder andere de veiligheid borgen. Zo voorkomt de Secure Boot validatie malware en andere cyberdreigingen. De UD7 is daarmee een toekomstbestendige investering.”

Eenvoudig gecentraliseerd beheer voor meer productiviteit
Net als de andere voor virtualisatie geoptimaliseerde IGEL werkplekcomputers, wordt de IGEL UD7 beheerd met de IGEL Universal Management Suite™ (UMS). Daarmee is de IT-afdeling in staat apparatuur volledig gecentraliseerd te beheren. Zo worden automatisch software-updates uitgevoerd en heeft de IT-afdeling volledig eigen regie over de veiligheid en beheersbaarheid van de werkplekomgeving.

De IGEL UD7 is geconfigureerd voor ondersteuning van gangbare virtualisatieprotocollen als Citrix HDX, Microsoft RDP/Remote FX of VMware Horizon. Met het IGEL besturingssysteem kunnen deze ondersteunende virtualisatieprotocollen worden toegevoegd of opnieuw geconfigureerd. Op deze manier is snelle schakeling van het ene naar het andere protocol mogelijk. Bovendien beschikt de nieuwe UD7 over 4GB DDR3L RAM. Hiermee is de geheugencapaciteit verdubbeld in vergelijking met de overige Universal Desktop oplossingen van IGEL.

Werkplekcomputers zonder compromissen
De belangrijkste kenmerken van deze multimedia-oplossing op een rij:

• AMD RX0216GD 1,6GHz dualcore-processor met maximaal 3,0GHz (Boost Mode)
  • Radeon R5 grafische kaart met 64MB tot 512MB ondersteuning
  • Realtek HD Audio-kaart
  • H.264-hardwareversnellingsmogelijkheden met toekomstige uitbreiding tot H.265 via IGEL OS-upgrades
  • Twee 4K DisplayPort-connectoren op 60Hz en een 2K DisplayPort-connector op 60Hz met uitbreidingsmogelijkheid voor een extra 2K DisplayPort-connector op 60Hz
  • Twee USB 3.0-poorten aan de voorkant voor snel en eenvoudig aansluiten van opslagapparaten
  • Drie USB 2.0-poorten
  • Verbeterde beveiligings- en wifimogelijkheden via optionele netwerk/paralleladapters met een parallelle antidiefstal-USB-poort of een seriële WLAN-poort (802.11 a/b/g/n en 2GHz, 4GHz en 5GHz WLAN)
  • Secure Boot-validatie