Geplaatst door gracious

Imou kiest gracious als lead agency voor West-Europa

‘s-Gravenhage, 3 juni 2020 — We mogen met heel veel enthousiasme bekendmaken dat ‘awesome brand’ Imou is toegevoegd aan onze gracious-family. Gracious slaat de handen ineen met Imou voor het uitrollen van de marketingstrategie voor West-Europa. Hiermee wil Imou naamsbekendheid opbouwen in de West-Europese markt.  Na een pitch is gracious gekozen tot partij met de beste fit om de klus te klaren. Imou is het consumentenmerk van Dahua Technology, wereldwijd een van de grootste end-to-end beveiligingsoplossingen, -systemen en -services.

Niet zomaar de eerste de beste

Imou heeft een breedt assortiment aan smart home producten. Van slimme camera’s tot aan slimme deursloten en van slimme deursloten tot aan slimme sensoren. Alle producten zijn simpel te koppelen aan één en dezelfde app op je smartphone, waardoor jij en je gezin 24/7 in en rond het huis kan leven in veiligheid. Veiligheid is nog nooit zo dichtbij geweest (in je broekzak!). Veiligheid is dan ook één van de belangrijkste pilaren waar het merk op is gebouwd. Met name in combinatie met gemak. Eén ding is zeker: Imou is geen eendagsvlieg, maar is van plan om de Europese markt te veroveren en lang te blijven. Niet alleen omdat Imou het zusje van het internationaal bekende Dahua Technology is, maar ook doordat zij een kwalitatieve en innovatieve oplossing bieden, tegen onverslaanbare prijzen.

{ Video introductie imou. }

Lead agency voor de West-Europese markt

Gracious is als lead agency de aangewezen partij om de marketingstrategie uit te rollen in West-Europa. Het doel is om meer naamsbekendheid te claimen en daarmee het marktaandeel te vergroten. De eerste stappen zijn gezet. Coolblue heeft Imou opgenomen in het vaste assortiment en vele retailers zullen volgen. “Er ligt een plan klaar om West-Europa te veroveren. Dit gaan we gefaseerd doen, zodat het marketingbudget kan meegroeien met de omzet. De intensiteit van het plan ligt in de crossmediale uitrol, zodat we de impact kunnen vergroten en het resultaat kunnen opschalen. Dit doen we door synergie te creëren tussen de marketingkanalen” – Aldus Uri Glibota CCO bij gracious.

“Er ligt een plan klaar om West-Europa te veroveren” – Uri Glibota

Tobias Fransz Marketing Manager bij Imou voegt toe: “De markt van smart home producten heeft heel veel groeipotentie en wij zijn ervan overtuigd dat we deze potentie samen met gracious kunnen benutten. Door de kennis en ervaring die zij jarenlang hebben opgebouwd enerzijds op het gebied van e-commerce en retail in de breedste zin van het woord en anderzijds in het bijzonder voor de elektronicabranche. Dit in combinatie met multidisciplinaire dienstverlening zorgt ervoor dat zij onze business kunnen accelereren. Uit onderzoek blijkt dat er nog een relatief klein deel van de consumenten gebruik maakt van smart home producten, terwijl de vraag toeneemt. Met onze grote zus, Dahua Technology, achter ons, kunnen wij gebruik maken van de R&D bedrevenheid om in rap tempo innoverende technieken te introduceren in de consumentenmarkt.”

“De markt van smart home producten heeft heel veel groeipotentie” – Tobias Fransz

Over Imou

Imou bedient wereldwijde IoT-gebruikers met een “3-in-1” bedrijfssysteem dat Imou Cloud, slimme apparaten en intelligente technologieën omvat. Ontworpen voor thuisgebruikers en kleine en middelgrote bedrijven (MKB), biedt Imou uitgebreide slimme IoT-oplossingen voor verschillende scenario’s. Het open cloudplatform dat integratie met derden mogelijk maakt, maakt Imou perfect voor het bouwen van slimme IoT-ecosystemen, waardoor meer waarde wordt gecreëerd voor partners en gebruikers.

Over gracious

Gracious is een full-service digital agency en dit is precies waar onze kracht ligt. Bij gracious kijken we namelijk naar waar we de klant verder kunnen helpen. Ook als dit buiten de vraag van de klant valt. Dit doen wij door samen te werken op basis van co-creatie. Wij zijn geen leverancier, maar een partner en samen maken we grote successen mogelijk. We werken doelstelling gedreven en samen tillen we het rendement en de user experience naar een hoger niveau. Een benadering die voor ons erg belangrijk is en diep in onze cultuur is verweven. Wij noemen dit ‘building awesome brands’.

Ontdek gracious op gracious.nl

gracious B.V.