Industry Wire

Geplaatst door Atvise

De impact van datagedreven personalisatie op moderne e-commerceplatforms

Kennis is macht en daarom wil je zo veel mogelijk kennis opdoen over jouw klanten. Het inschakelen van een specialist als Atvise Next Level E-commerce helpt je om nog sneller succes te behalen.

Technologische fundamenten

E-commerce en technologische ontwikkelingen gaan hand in hand. Zo kun je onder meer AI, ML en dataplatformen gebruiken om jouw onderneming nog succesvoller te maken. AI in e-commerce kan helpen bij het voorspellen van klantgedrag en het aanbevelen van producten op basis van eerdere aankopen of het zoekgedrag. Machine learning of ML is dan weer perfect om de gedragingen van je bezoekers in kaart te brengen en te analyseren. Dataplatformen zijn eveneens ontzettend handig voor jouw bedrijf in de e-commerce.

Ze kunnen je onder meer helpen bij het verzamelen en inzetten van gegevens over je klanten. Hierdoor kun je ze onder meer gepersonaliseerde aanbiedingen sturen en gerichte marketing inzetten. Het mooie hiervan is dat je de data direct na het verzamelen kunt ordenen en gebruiken, waardoor je er gelijk werk van kunt maken. Atvise Next Level E-commerce helpt je hier graag bij.

Praktijkvoorbeelden van personalisatie

In de praktijk zijn allerlei voorbeelden te vinden van personalisatie. Het is natuurlijk van essentieel belang dat je personalisatie ook daadwerkelijk aanslaat. Je wilt je bezoekers en klanten dus niet alleen informeren over je mooie aanbod, maar ook direct laten zien wat het voordeel van jouw producten voor hen is.

Het zoek- en koopgedrag van je klanten is een stevige basis die je heel doelgericht kunt inzetten om de perfecte passende items uit jouw assortiment aan te prijzen. Je kunt deze informatie op je website gebruiken, maar ook is het mogelijk om e-mailmarketing toe te passen. Door dynamische content te genereren, zorg je bovendien voor een persoonlijke aanpak. Dit vertaalt zich al gauw in meer orders.

Implementatie en succesfactoren

Zonder implementatie van de vele technologische hulpmiddelen, behaal je natuurlijk geen succes. Daarnaast wil je de resultaten van je werk ook kunnen meten. Hiervoor kun je diverse methoden inzetten, waaronder KPI’s die de conversiegraad en retentiegraad meten. Om zeker te zijn van een goede klanttevredenheid, is het raadzaam om ook dit aspect geregeld onder de loep te nemen.

Daarnaast kun je nog meer succes behalen, simpelweg door de krachten van je verschillende afdelingen te bundelen. Zo kunnen IT, sales, marketing en logistiek samen zorgen voor nog meer efficiëntie, waardoor je je financiële en mensgerichte doelen nog sneller bereikt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht