Geplaatst door Impact City

ImpactCity Den Haag bevestigt prominente partners voor ImpactFest 2019

ImpactCity kondigt de aanwezigheid van prominente partners aan voor ImpactFest, welke zal plaats vinden op 5 november in de Fokker Terminal, Den Haag: B Corporation, Euclid Network, European Commission, Rabobank, Rainmaking, Unreasonable, Dutch Coalition on Humanitarian Innovation (DCHI), DOEN Participaties B.V., Hivos, HiiL, Partos en meer. Deze partners zullen de deuren openen naar hun netwerk en kennis delen middels de verschillende sessies waar ImpactFest deelnemers zich voor kunnen inschrijven.

ImpactFest
Gedreven door het motto ‘doing good & doing business’, zullen meer dan 1200 impactmakers van over de hele wereld de krachten bundelen tijdens de 4e edite van ImpactFest in de Fokker Terminal, Den Haag. ImpactFest zal wederom demonsteren dat innovatie, sociale impact en economisch succes hand in hand kunnen gaan. In de afgelopen vier jaar is ImpactFest uitgegroeid tot de grootst internationale impact meetup van Europa.

ImpactFest is het jaarlijkse evenement waar impact organisaties een platform hebben om hun oplossingen te presenteren, te pitchen voor investeerders, ervaringen uit te wisselen en om samen op te schalen. ImpactFest is een initiatief van ImpactCity, Den Haag, samen met een hechte groep van impact partners. Dit jaar slaat ImpactFest de handen ineen met de European Ventures Philanthrophy Association (EVPA) om vraag en aanbod samen te brengen door honderden leden van EVPA met impact ondernemers en het levendige impact ecosysteem van Den Haag te verbinden.

Meetups
De echte waarde van ImpactCity zit in het gigantische partner netwerk. Gedurende de Meetup sessies zullen deelnemers in contact komen met de ImpactFest partners en zullen zij gezamenlijk een deep-dive nemen. Meetups sessies die zullen plaats vinden zijn onder anderen een ‘reversed pitching’ sessie via de European Ventures Philanthropy Association met Rabobank, DOEN Participaties, 4Impact, Mercy Corps Social Venture Fund en Social Impact Investment. Rainmaking, Unreasonable en B Corporation zullen verschillende Meetups hosten rondom impact gerichte organisaties en bedrijven. De Dutch Coalition on Humanitarian Innovation (DCHI) zal tevens haar jaarlijkse evenement organiseren tijdens ImpactFest. Euclid Network en de Europese Commissie zullen een special invite only Meetup hosten voor 30 hooggeplaatste ambtenaren uit heel Europa. Samen zullen zij best practices over sociaal ondernemingsbeleid uitwisselen en manieren identificeren om het lokale ecosysteem voor sociale impact te verbeteren.

Roundabouts
Na overweldigende positieve feedback afgelopen jaar, is het aantal Roundabout tafels uitgebreid tot 100, wat meer dan genoeg keuze biedt aan deelnemers. Het belangrijkste doel van een Roundabout is om een diepgaande discussie aan te gaan over specifieke onderwerpen binnen de expertise van de tafelgastheer / vrouw en 4-6 andere gasten. Deze Roundabout sessies kunnen worden beschouwd als intieme en interactieve kleinschalige workshops waarin deelnemers niet alleen leren van de gastheer, maar van alle deelnemers aan de tafel. Deelnemers kunnen aangeven welke gebieden voor hen het meest relevant zijn in hun dagelijkse werkzaamheden, om zeker te zijn dat ze geïnspireerd en met betekenisvolle connecties naar huis gaan.

Impact Sessies
Gedurende de Impact Sessies zullen impact investeerders, fondsen en impact gedreven bedrijven en organisaties worden samengebracht met impact startups en scale-ups om hun verhaal aan te scherpen en potentiële leads en deals te verkennen. Matchmaking is hierbij erg belangrijk. Als zodanig stellen de ImpactFest organisatie en haar partners deze sessies zorgvuldig samen. De thema’s voor de Impact Sessions zijn: Food & Agri, Health, Youth – Education & Empowerment, Tech 4 Good, New Energy, Humanitarian Innovation en Water.

ImpactCity X EVPA VIP dinner
Om de samenwerking tussen ImpactCity en de EVPA te vieren en onderstrepen, zal er een speciaal diner worden georganiseerd wat toegankelijk is op basis van uitnodiging. Meer dan 150 internationale top investeerders en beleidsmakers zullen worden verbonden met nationale en regionale strategische partners zoals Fonds 1818, FMO, IQ, Greenport West-Holland en Stichting Doen. Aanwezigen zullen kennis en ervaringen uitwisselen om het impact ecosysteem als geheel te versterken.

Programma ImpactFest 5 november:
11:00 Meetups gehost door ImpactFest partners
13:00 Lunch
14:00 3 Roundabout sessies 45min / Impact Sessies
17:30 Netwerken, borrel en muziek

Tickets:
Startup ticket: € 15,-
Normaal ticket: € 45,-

ImpactFest is powered door ImpactCity en is een initiatief van de gemeente Den Haag.

ImpactFest Partners:
European Ventures Philanthropy Association (EVPA) – Rabobank – European Commission – Euclid Network – Rainmaking – B Corporation – Unreasonable – Dutch Coalition on Humanitarian Innovation (DCHI) – DOEN Participaties B.V. – Hivos – Partos – World Startup Factory – HiiL– The Hague Humanity Hub – Horti Heroes – FoodStars – TekDelta – Startup in Residence – Get in the Ring.

www.impactfest.nl
—————-

Over ImpactCity
Den Haag is dé stad voor ondernemers die willen bouwen aan een betere wereld. Als ImpactCity, biedt Den Haag een breed scala aan mogelijkheden en diensten aan ondernemers met innovatieve impact ideeën. De stad stimuleert ‘doing good and doing business’ op allerlei praktische manieren: hulp bij huisvestiging, startup hubs, financieringsmogelijkheden en een geweldige infrastructuur. Met boegbeelden als het Vredespaleis, het Internationaal Gerechtshof, Europol en Internationaal Strafhof, staat Den Haag wereldwijd bekend als internationale stad van vrede en recht. Elke dag werken tienduizenden mensen in Den Haag aan een betere toekomst. Nieuwe impactmakers van over de hele wereld komen naar Den Haag om mondiale uitdagingen op te lossen.

www.impactcity.nl