Industry Wire

Geplaatst door Marcommit

Inbound marketing al omarmd door meer dan de helft bedrijfsleven

Soest, 6 april 2017 – 55 procent van het bedrijfsleven hanteert een inbound marketingstrategie om de marketing- en communicatiedoelstellingen te realiseren. 33 procent heeft geen inbound marketingstrategie en de overige 12 procent geeft aan niet te weten wat het is. Dit blijkt uit onderzoek van Marcommit, allround PR- en marketingbureau, onder 367 verantwoordelijken in marketing, sales of PR. Hen werd gevraagd naar de huidige stand van zaken op marketingvlak binnen de organisatie.

Inbound marketing wordt het meest ingezet door organisaties in de categorie 10 tot 20 werknemers en 50 tot 250 werknemers. Bij organisaties in beide categorieën heeft 62 procent een strategie klaar. Opvallend is dat inbound marketing bij organisaties met meer dan 250 werknemers de minste bekendheid geniet. Bij organisaties van deze omvang weet maar liefst 21 procent van de ondervraagden niet wat inbound marketing is.

Eline Visser, managing director van Marcommit: “Welke marketing- en communicatiedoelstelling je ook wilt bereiken, engagement ligt aan de basis van elk succes. Alleen door echt contact en betrokkenheid kun je relaties versterken en uitbreiden. We zien dat een goede inbound marketingstrategie hierin steeds belangrijker is. Het verbaast ons daarom niet dat inbound marketing de afgelopen jaren een vlucht heeft genomen bij zowel B2B als B2C. Voor de 45 procent van het bedrijfsleven die nog geen inbound marketingstrategie heeft, zijn er dus nog waardevolle kansen.”

Het whitepaper ‘Meetbaar marketingsucces met engagement hacking’ biedt meer inzicht in de rol van inbound marketing bij het versterken en uitbreiden van relaties. Dit whitepaper is te downloaden via: http://www.marcommit.nl/whitepaper-meetbaar-marketingsucces-engagement-hacking/
—–
Over Marcommit
Marcommit gelooft in de kracht van engagement. Het Marcommit-team zoekt altijd proactief naar opvallende campagne-onderwerpen, slimme oplossingen en spot zoveel mogelijk kansen om de doelstellingen van klanten te bereiken. Of je nu een merk wilt uitbouwen, opinieleiderschap wilt claimen, een product of dienst wilt introduceren, content nodig hebt om campagnes te ondersteunen, nieuw talent wilt aantrekken, leads wilt genereren of een nieuwe doelgroep wilt aanspreken, Marcommit zet zijn tanden erin.

Marcommit is een allround PR- en marketingbureau, actief in de Benelux, met een specialisatie in de ICT- en HR-branche. Tot het klantportfolio behoren organisaties als: Gemalto, Unique, SAP Hybris, Raet, OnGuard, CRM Partners en Qlik.

Kijk voor meer informatie op: www.marcommit.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht