Incentro Online groeit door naar online agency

Amsterdam, 16 december 2015 – ICT-dienstverlener Incentro verbreedt haar online dienstverlening met concept en design. Dankzij deze uitbreiding is Incentro een one-stop-shop geworden voor organisaties die hun digitale aanwezigheid naar een hoger niveau willen tillen. Zij profiteren van één aanspreekpunt voor, tijdens en na de oplevering van een digitaal project – vanaf strategieontwikkeling, technische realisatie, concept en design tot en met contentproductie. Hierdoor wordt de doorlooptijd van projecten aanzienlijk verkort en gelijktijdig de kwaliteit nog verder verhoogd. Ook na de oplevering blijft Incentro betrokken om samen met de organisatie maximale relevantie te blijven bieden aan de doelgroep en de online doelstellingen te realiseren.
Incentro gelooft in de toegevoegde waarde van een integrale aanpak. De technische realisatie van een online project is een belangrijke succesfactor, maar staat niet op zichzelf. De uitbreiding richting ontwerp en online strategie is essentieel om klanten optimaal te bedienen. Online succes begint met een goede online strategie. De specialisten van Incentro werken samen in multidisciplinaire teams van online marketeers, creatieve technici en designers. Omdat het echte werk vaak pas begint na een oplevering, zal Incentro juist dan extra aandacht besteden aan haar klanten. Hiermee ondersteunt de ICT-dienstverlener met het continu verbeteren van de online omgeving en met continuïteit in de productie van hoogwaardige en creatieve content zoals copy, video, infographics en fotografie.
“Het is fantastisch om met deze uitbreiding in te spelen op de behoefte vanuit de markt”, vertelt creative director Robert de Blok, genieter van jazzy sounds en whisky tastes en voormalig strateeg bij Mirabeau. “Door eerder in het proces betrokken te zijn, kan Incentro ook wat betreft de techniekkeuze beter adviseren. Daarmee leggen we de beste basis. Ook met het oog op na de oplevering, want hier is een verschuiving gaande: organisaties wilden eerst zo veel mogelijk zelf doen, maar lijken daar van terug te komen. De kleine optimalisaties en A/B-tests willen zij zelf doen, maar bij grote producties ontbreekt het aan kennis en capaciteit. Dit bevestigt dat contentproductie echt een vak apart is. Met onze uitbreiding brengen we de expertise van marketeers en techneuten bij elkaar. Daardoor ontstaat een dynamiek van mogelijkheden die heel aanstekelijk werkt.”
Het concept- en designteam start 1 januari 2016 met zes Incentronauten. Incentro heeft de ambitie om in 2016 dit team gestaag te laten groeien.
—–
Over Incentro
Incentro is een ICT-dienstverlener die gespecialiseerd is in online dienstverlening, enterprise solutions, business intelligence en business acceleration. Incentro helpt organisaties informatie beter te laten renderen. Hiervoor draagt het bedrijf creatieve, vernieuwende maar vooral relevante oplossingen aan. Binnen Incentro staan specialisme, ambitie en geluk centraal. De ruim 250 specialisten van Incentro (Incentronauten) hebben een sterke passie voor wat ze doen. Incentro is niet voor niets al vijf keer op rij uitgeroepen tot ‘Great Place to Work’.
Incentro werkt in Nederland onder andere voor ABN Amro, Telfort, gemeente Amsterdam en TomTom. Brandweer Amsterdam-Amstelland is in 2013 zelfs uitgeroepen tot de slimste organisatie van Nederland, mede door de inzet van Incentro. Incentro heeft vestigingen in Nederland, Spanje en Turkije. Kijk voor meer informatie op www.incentro.com en maak kennis met de #worldofIncentro.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.