Industry Wire

ING introduceert Mobiel Bankieren App voor de smartwatch

Amsterdam, 28 mei 2015 – ING introduceert de Mobiel Bankieren App voor de smartwatch. Na de introductie van stem- en vingerafdrukherkenning, is dit de derde belangrijke innovatie van de Mobiel Bankieren App in korte tijd. Met één blik op je horloge kun je nu je saldo inzien zonder dat je hiervoor je mobiele telefoon uit je broekzak hoeft te halen. Met deze app maakt ING bankieren nog sneller en makkelijker voor haar klanten. De App voor Android is vanaf vandaag beschikbaar voor ING-klanten, de app voor iOS is vanaf de zomer beschikbaar.

Sinds de introductie van mobiel bankieren door ING, ruim 3,5 jaar geleden, heeft het aantal gebruikers een enorme vlucht genomen. Op dit moment maken al 2,1 miljoen klanten gebruik van de Mobiel Bankieren App. Ook neemt de intensiteit van het gebruik toe. Gemiddeld loggen gebruikers nu zes keer per week in, dat komt neer op zo’n 2,2 miljoen inlogsessies per dag. Op de piekdagen, salarisdagen en na het storten van vakantiegeld, is dit zelfs gemiddeld 2,8 miljoen keer. Op sommige momenten zijn dit wel 80 klanten per seconde. Met name rond lunchtijd checken klanten massaal hun saldo. Dit kan nu nog makkelijker met één blik op je smartwatch.

Smartwatch

‘Wearables’, zoals de smartwatch, worden door trendwatchers gezien als de nieuwste trend. Dit horloge neemt belangrijke taken van je mobiele telefoon over, zodat je met één blik op de pols kunt kijken wie er belt, wat er in dat e-mailtje staat of wat de volgende afspraak in je agenda is, zonder de mobiele telefoon uit de broekzak te hoeven halen. De app voor de smartwatch is de derde innovatie die ING in korte tijd toepast om het mobiel bankieren nog makkelijker en sneller te maken voor haar klanten. Vorig jaar introduceerde ING als eerste bank in Europa Inge, stembediening in de Mobiel Bankieren App en sinds maart dit jaar kunnen klanten gebruik maken van vingerafdrukherkenning.

Innovatie maakt klanten financieel fit

ING wil klanten helpen om financieel fit te worden en te blijven. Dat doet ING door klanten inzicht en overzicht te bieden op hun financiële zaken en door bankieren zo makkelijk mogelijk te maken. Innovatie speelt hierbij een belangrijker rol. ING houdt hierbij de actuele maatschappelijke ontwikkelingen in de gaten en maakt gebruik van de laatste technologische mogelijkheden. ING loopt voorop om vernieuwingen door te voeren in haar dienstverlening, met als doel om het  voor klanten makkelijker te maken om hun bankzaken te regelen en met oog voor de wens van de klant. Zodat Nederlanders er de vaart in kunnen houden.

Mobiel bankieren heeft ervoor gezorgd dat gebruikers meer grip hebben op hun financiën. Klanten die mobiel bankieren sparen vaker, staan minder vaak rood en betalen sneller hun rekeningen. Met één blik op je horloge kun je nu je saldo inzien zonder dat je hiervoor je mobiele telefoon uit je broekzak hoeft te halen waarmee we bankieren nog makkelijker maken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht