Innovatief taGGleAuto helpt dealer online auto’s verkopen

Zoetermeer, 20 juni 2013
In een tijd van dalende autoverkopen krijgen dealers en verkopers een nieuw instrument aangereikt om hun aanbod beter te presenteren via internet, mobiele telefoon en social media. Met het innovatieve programma taGGleAuto kunnen ze informatie en foto’s op eenvoudige wijze omzetten in een professionele HD-videopresentatie met voice-over.
Dat filmpje is vervolgens snel via YouTube, Facebook of de smartphone te verspreiden. ,,Je kunt hiermee als autodealer weer auto’s gaan verkopen zoals je dat in de showroom doet,” zegt Wim Zech van bedenker Internet Service Nederland (ISN). Hij is ervan overtuigd dat de Nederlandse autobranche met taGGleAuto een middel in handen heeft om de kwakkelende verkoopcijfers uit het slop te halen. Die daalden de afgelopen maand met 37 procent ten opzichte van vorig jaar.
,,Bij het kopen van een auto kijkt 85 procent van de mensen in de oriëntatiefase eerst op het internet. Daar bepalen kopers al grotendeels hun keuze. Als je de koper in die fase kunt prikkelen met een professionele video, als je kunt vertellen over de extra’s en bijzonderheden en als je film snel gedeeld kan worden via mobiel of social media, dan stimuleer je mensen om sneller een beslissing te nemen,” licht Zech toe.
Op dit moment gaat 40 procent van het internetgebruik al via de smartphone. In 2015 zal 90 procent van het totale dataverkeer op internet uit video en film bestaan. Een paar foto’s aanklikken op je scherm geeft volgens Zech te weinig beleving, zeker op het kleine scherm van een mobieltje. Een videofilm doet dat wel. ,,Mensen krijgen al een gevoel bij de auto en je kunt als dealer eerder je zegje doen. Je haalt als het ware de showroomfase met ontvangst en een praatje naar voren,” legt hij uit.
taGGleAuto zet alle foto’s en tekst automatisch om in een complete videopresentatie en is zelfs zo slim dat het een familie-, sportieve- of luxe auto herkent en daar de tekst en toon van de voice-over op aanpast.
taGGleAuto is gekoppeld aan het programma Hexon, waar de meeste Nederlandse autoverkopers hun aanbod met data en foto’s in opslaan, waarna het automatisch op alle websites en verkoopportals op internet verschijnt.
Het programma is net gelanceerd en wordt nu al gebruikt voor 600 autobedrijven. Gebruikers kunnen ervoor kiezen de computer alle gegevens te laten omzetten in film en gesproken woord, maar ook zelf tekst invoeren of zelf tekst inspreken als ze dat willen. Zo kunnen ze voor een paar tientjes in de maand van honderden auto’s een presentatie online zetten, in plaats van voor tienduizenden euro’s een videofilm laten maken.
Meer informatie: www.taggleauto.nl en http://youtu.be/NCsSgyneouw
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.