Industry Wire

Geplaatst door Awin

Internationaal affiliate marketingnetwerk Awin lanceert nieuwe tool voor visual search oplossingen

Internationaal affiliate marketingnetwerk Awin lanceert nieuwe tool voor visual search oplossingen. Met de lancering van #Awin partners begin deze maand voegt Awin een nieuwe speler toe aan de traditionele affiliate mix.

Awin Service partners is opgezet om het groeiend aantal partners dat diensten aanbiedt aan publishers te faciliteren. Dit kunnen bijvoorbeeld native oplossingen, vergelijkings- of datafeed tools zijn en vanaf deze maand zijn de eerste partners met een visual search oplossing toegevoegd.
Paul Stewart, Head of Global Strategic Partnership over de nieuwe tool: ‘De laatste 12 maanden is er een instroom van spannende nieuwe technologieën binnen de affiliate industrie maar hoe vindt je als publisher de juiste voor je bedrijf? Ons nieuwe Awin Service partners account type en directory maken dit eenvoudig door de beste oplossingen samen te brengen via de Awin interface.’

Awin service partners werken op basis van een commissie split en ontvangen een deel van de commissie voor het leveren van hun diensten. Awin beoordeelt elke partner individueel met verschillende compliance checks en valideert hiermee de oplossing rekening houdend met de huidige prestaties en potentie. Zo zijn adverteerders en publishers er altijd van verzekerd dat het om een betrouwbare oplossing gaat.

Vorige week op Affiliate Summit Europe in de RAI werd het startsein gegeven voor de live gang van twee visual search partners tijdens Paul Stewarts talk over de belangrijkste uitdagingen van de industrie en hoe deze kunnen worden opgelost door middel van partnerships.

Geert Wolff, global strategic partnership manager hierover; ‘ In een wereld van sociale media, smartphones en steeds meer tech savvy consumenten, is de manier waarop consumenten content tot zich nemen geëvolueerd. Video’s en beelden zorgen voor meer innemende, direct bevredigende content. Voor publishers is dit echter van oudsher moeilijk om te zetten naar een business model via alleen tekstlinks en daarom zijn wij ook zo verheugd om de eerste visual search partners via #Awinpartners te lanceren’

De eerste twee visual search partners die live zijn Dailygo en Monote.

Dailygo-powered by Syte is een oplossing voor publishers waar bij ze geautomatiseerd hun images shoppable maken via het aanbieden van product resultaten, recommendations en door het tonen van vergelijkbare producten. Monotote is een oplossing voor publishers die een overlay creëert, waarin de consument direct een aankoop kan doen zonder de website te verlaten. Monotote is exclusief gestart in de Benelux en Dailygo is beschikbaar in zowel de UK en Benelux.

Awin publishers hebben per direct toegang tot de visual search publishers en hier worden regelmatig nieuwe technologie partners aan toegevoegd. Dit geeft alle Awin publishers een unieke kans om visual search toe te voegen op hun sites, waardoor ze meer conversies kunnen realiseren en meer commissie kunnen verdienen.

Over Awin
Awin, onderdeel van de Axel Springer en United Internet Groups, is een wereldwijd affiliate marketingnetwerk. Met ShareASale bestaat de Awin Group uit 15 kantoren wereldwijd, 1.000 medewerkers, 100.000 actieve publishers en 13.000 adverteerders, die klanten verbinden met merken in meer dan 180 landen over de hele wereld. Actief in de retail-, telecom-, travel en finance branche, genereerde Awin het afgelopen boekjaar €13.6 miljard omzet voor zijn adverteerders en €607 miljoen voor zijn publishers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht