Intuit Mailchimp lanceert slimme tools die bedrijven helpen klantdata optimaal te benutten
De nieuwste innovaties bieden bedrijven een alles-in-één oplossing om klantcontact te verbeteren, conversie te verhogen en duurzame groei te realiseren
Amsterdam, 12 juni, 2025 – Intuit Inc. (Nasdaq: INTU), het wereldwijde financiële techplatform achter Intuit TurboTax, Credit Karma, QuickBooks en Mailchimp, heeft tijdens Mailchimp’s evenement FWD: London een nieuwe serie tools en integraties gepresenteerd. Deze zijn speciaal ontwikkeld om marketeers en mkb-bedrijven te helpen klantdata grondiger te analyseren en effectiever in te zetten.
In de huidige bedrijfsomgeving die steeds onvoorspelbaarder wordt, is het realiseren van duurzame groei een steeds grotere uitdaging. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 71% van de kleine en middelgrote ondernemingen zich zorgen maakt over het aantrekken van klanten.* Door de geïntegreerde en datagestuurde aanpak spelen de nieuwste tools van Mailchimp direct in op deze behoefte. Ze helpen bedrijven om klantcommunicatie te optimaliseren, conversies te verhogen, klantloyaliteit te versterken en meer aanbevelingen te genereren, allemaal met als doel duurzame groei te stimuleren.
De nieuwe tools zijn ontwikkeld op het Intuit-platform en maken gebruik van AI om klantgegevens te segmenteren en hieruit waardevolle inzichten te verkrijgen op basis van hoogwaardige zero-party data. Hierdoor krijgen gebruikers beter inzicht in hun klanten én betere aanknopingspunten om op in te spelen. Door deze processen te automatiseren worden direct inzetbare oplossingen gegenereerd die tijd besparen waardoor bedrijven efficiënter kunnen werken en zich kunnen richten op groei.
“Mailchimp groeit uit tot een onmisbare schakel tussen reclame en klantrelaties, door advertenties moeiteloos te verbinden met slimme marketingautomatisering die leads omzet in klanten en concrete resultaten oplevert,” aldus Ken Chestnut, Director of Global Partner Ecosystem bij Intuit. “We brengen reclame, automatisering en klantinzichten samen in één krachtig geheel. Zo beschikken bedrijven over de juiste tools om op het perfecte moment en via het juiste kanaal klanten te bereiken, variërend van het aantrekken van leads tot het versterken van klantrelaties, het verhogen van conversies en het bevorderen van langdurige loyaliteit.”
Mailchimp heeft het afgelopen jaar sterk ingezet op het verbeteren van zijn marketingaanbod, met als doel merken nog beter te kunnen helpen bij het creëren van omzet. Sinds december 2024 zijn er dan ook meer dan 2.000 updates en optimalisaties doorgevoerd zoals gebruiksvriendelijkere doelgroepsegmentatie, kortere laadtijden in de app en een krachtigere versie van de marketingautomatiseringstool (voorheen bekend als Customer Journey Builder). Deze nieuwe functies markeren een volgende stap in Intuits ambitie om een volledig geïntegreerd bedrijfsplatform te worden, waarin Mailchimp en QuickBooks samenwerken om dit te realiseren. Ondernemers kunnen zo hun bedrijf beheren en laten groeien vanuit één centrale omgeving in plaats vanuit diverse platformen. De nieuwe functies verbinden tools en data tot bruikbare inzichten en doelgerichte acties, die bijdragen aan een consistente klantbeleving als resultaat. Tijdens het Mailchimp FWD: Londen-event zijn de volgende producten aangekondigd:
Nieuwe en verbeterde leadgeneratie-integraties met Meta, TikTok, Google, Snapchat en LinkedIn zijn ontworpen om bedrijven te helpen om elk onderdeel van het traject te automatiseren, stroomlijnen en optimaliseren. Dankzij deze integraties kunnen marketeers lead-informatie uit hun social media- en betaalde advertentiecampagnes makkelijk importeren naar Mailchimp. Zo bouwen ze completere klantprofielen op en kunnen ze leads automatisch opvolgen met hypergepersonaliseerde marketingcampagnes in real-time.
Meer dan 100 nieuwe pop-up-sjablonen waarmee bedrijven hun klantenbestand eenvoudiger kunnen uitbreiden. Deze simpel aanpasbare pop-upformulieren maken gerichtere targeting, effectievere dataverzameling en meer gepersonaliseerde campagnes mogelijk. De nieuwste sjablonen zijn specifiek ontworpen voor organisaties in het onderwijs, de non-profitsector, de gezondheidszorg en welzijnsbranche, en de kunst- en cultuursector.
Uitgebreidere en gebruiksvriendelijkere rapportages met de Metrics Visualizer, waarmee marketeers toegang krijgen tot meer dan 40 verschillende prestatie-analyses. Zo kunnen ze eenvoudig gegevens uit e-mail- en sms-kanalen vergelijken, analyseren en omzetten in inzichtelijke rapporten en visualisaties. Hierdoor krijgen ze gedetailleerde inzichten die nodig zijn om hun campagneresultaten beter te begrijpen.
Deze innovaties bouwen voort op de efficiëntie die klanten van Mailchimp gewend zijn. “Het is prettig om zo gemakkelijk toegang te hebben tot informatie. Het voelt alsof we veel minder hoeven te zoeken, en dat is echt fijn,” zegt Freya Doggett, digital marketing officer bij Serpentine Galleries in Londen, over haar ervaring met de integraties. “Mailchimp maakt dingen die normaal gesproken complex zijn veel eenvoudiger.”
Binnenkort beschikbaar:
Nieuwe tools voor specifieke klantgroepen: Later dit jaar introduceert Mailchimp nog een aantal nieuwe tools waarmee marketeers doelgroepsegmenten rechtstreeks kunnen doorsturen naar Meta-technologieën en Google Ads. Zo kunnen ze vergelijkbare doelgroepen identificeren of advertenties beter richten op geschikte bestaande klanten. De combinatie van al deze tools helpt marketeers om advertentiekosten om te zetten in waardevolle inzichten en opbrengsten. Ze stellen hen bovendien in staat een volledig klantbeeld te creëren voor slimmere segmentatie, personalisatie en efficiëntere klantwerving en -behoud over verschillende kanalen.
SMS-contactimport via API: binnenkort kunnen Mailchimp-gebruikers ook eenvoudig klanten bereiken die alleen via SMS willen communiceren door contacten toe te voegen zonder dat daar een e-mailadres voor nodig is. Door SMS-gegevens direct in Mailchimp te integreren, kunnen marketeers deze combineren met e-maildata, aankoopgeschiedenis en andere informatie. Zo krijgen ze een completer beeld van hun doelgroep en kunnen ze gecoördineerde omnichannelcampagnes uitvoeren.
Intuit’s AI Agents: binnenkort beschikbaar in QuickBooks: bedrijven krijgen toegang tot een virtueel team van slimme AI-assistenten, middels het Intuit-platform. Deze agents kunnen worden ingezet voor klantbeheer, betalingen, financiën, projectmanagement en boekhouding, een grote stap vooruit in het aanbieden van ‘done-for-you’-ervaringen, gecombineerd met inzichten en aanbevelingen om bedrijfsprocessen efficiënt te laten verlopen én te laten groeien. De agents zijn ontworpen om problemen te signaleren voordat ze ontstaan, proactief slimme acties uit te voeren namens ondernemers en wanneer nodig automatisch contact te leggen met menselijke AI experts. De gebruiker behoudt daarbij altijd de controle. Maar liefst 56% van de Intuit-klanten geeft aan dankzij Intuit AI sneller en betere beslissingen te nemen.
Ga voor meer informatie naar: mailchimp.com/whats-new
Over Intuit:
Intuit is een wereldwijd financiële technologieplatform dat mensen en gemeenschappen ondersteunt in het realiseren van financieel succes. Met ongeveer 100 miljoen klanten wereldwijd die producten gebruiken zoals TurboTax, Credit Karma, QuickBooks en Mailchimp, geloven we dat iedereen de kans moet krijgen om zijn potentieel te benutten. We blijven voortdurend zoeken naar nieuwe, innovatieve manieren om dat mogelijk te maken. Bezoek ons op Intuit.com en volg ons op social media voor de laatste informatie over Intuit en onze producten en diensten.
Disclaimers
Deze informatie is bedoeld om onze algemene productrichting te schetsen, maar houdt geen verplichting in en mag niet worden gebruikt als basis voor een aankoopbeslissing. Voor bepaalde functies en functionaliteiten kunnen aanvullende voorwaarden en kosten van toepassing zijn. Er kunnen toelatingscriteria gelden. Productaanbiedingen, functies en functionaliteiten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
*Gebaseerd op een onderzoek in opdracht van Intuit Quickbooks.
**Gebaseerd op een onderzoek in opdracht van Intuit onder klanten van QuickBooks Online die gebruikmaken van Intuit Assist, per november 2024.
Het totaal omvat nieuwe functies (volledig nieuwe functionaliteit), bijgewerkte functies (bestaande functionaliteit aanzienlijk uitgebreid of verbeterd) en verbeteringen (kleine verbeteringen of fixes). De beschikbaarheid kan per abonnement verschillen en voor sommige functies die tussen 5 december 2024 en 20 mei 2025 worden uitgebracht, is mogelijk een betaald marketingabonnement vereist.
Intuit Assist: De Intuit Assist-functionaliteit (bèta) is beschikbaar voor bepaalde gebruikers met Premium-, Standard- en Legacy-abonnementen in bepaalde landen, uitsluitend in het Engels. Toegang tot Intuit Assist is op dit moment beschikbaar zonder extra kosten. Prijzen, voorwaarden, speciale functies en serviceopties kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. De beschikbaarheid van functies en functionaliteit varieert per abonnementstype. Functies kunnen binnenkort algemeen beschikbaar zijn, maar dit is geen verplichting en er mag niet op worden vertrouwd bij het nemen van een aankoopbeslissing. Raadpleeg de verschillende abonnementen en prijzen van Mailchimp voor meer informatie.
SMS-marketing: SMS is beschikbaar als add-on bij betaalde abonnementen in bepaalde landen. Voor aankoop van credits moet u zich aanmelden en akkoord gaan met de voorwaarden. Berichten kunnen alleen worden verzonden naar contacten in het geselecteerde land. Berichten naar Australië zijn alleen beschikbaar voor contacten met de landcode +61. SMS-tegoed wordt na aankoop en goedkeuring aan uw account toegevoegd. Tegoed wordt maandelijks verstrekt en ongebruikt tegoed vervalt en kan niet worden overgedragen. MMS is alleen beschikbaar voor standaard- en premiumabonnementen voor verzending naar contacten in de VS en Canada. Prijzen variëren.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.