Industry Wire

Geplaatst door Havas

Inzicht in betekenis van merkboodschappen

(Amsterdam) Als antwoord op de steeds complexer wordende wereld van mediakanalen, heeft de Havas Group recentelijk haar nieuwe Media Experience (Mx) planningstool gelanceerd. Mx is een evolutie op huidige tools in de markt, waarmee voor het eerst de betekenis of meaningfulness die consumenten ervaren bij merkboodschappen meetbaar is gekregen.

Mx is ontstaan uit de inzichten afkomstig uit het doorlopende Meaningful Brands onderzoek onder 350.000 consumenten wereldwijd. Daaruit heeft Havas geleerd welke elementen een merkimago bepalen in deze tijd. Deze inzichten zijn vertaald in 20 nieuwe meetbare betekenis-indicatoren, genaamd Meaningful Rating Points, als evolutie op de in de markt bekende GPR (Gross rating point).

Thijs Muller, directeur Havas Amsterdam zegt zelf: “We bekijken zowel de kracht van de boodschap als de kracht van de band met het kanaal op basis van indicatoren die diepere betekenis aangeven. Daarmee kunnen we nu scherpstellen in hoeverre een consument een merkboodschap als betekenisvol ervaart en haar vertrouwt. Eigenlijk of het hart wel écht wordt geraakt.”

De motivatie om de tool te ontwikkelen is naast het onderzoek voortgekomen uit de fusie met entertainmentbedrijf Vivendi en de ervaringen die het samenvoegen van media en creatie (Havas Media en Havas Creative) in de zogenoemde Havas Villages heeft opgeleverd.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht