Italiaanse moderetailer Motivi slaat brug tussen winkelstraat en online met PowaTag

Amsterdam – 15 oktober 2014 – Motivi, de Italiaanse moderetailer die actief is in 40 landen, kiest voor zijn e-commercestrategie voor de revolutionaire PowaTag app. Klanten van Motivi kunnen in de 555 winkels van de modeketen, online en vanaf advertenties en commercials hun aankopen doen én afrekenen via de PowaTag app. Deze manier van winkelen geeft kopers volledige vrijheid in hoe, waar en wanneer ze willen winkelen.
Shoppers kunnen door het scannen van een tag in één klik producten kopen vanuit de nieuwste collectie van Motivi. Na het downloaden van de app en het invoeren van de creditcardgegevens (die niet op de telefoon worden opgeslagen) kunnen ze binnen enkele seconden winkelen. De app is te downloaden in de Apple iTunes en Google Play apps stores.
Voor de lancering overspoelde Motivi de stad Milaan, waar de flagship store is gevestigd, met viltjes en placemats die, dankzij de PowaTag, allemaal virtuele winkels werden. Giuseppe Miroglio, CEO van de Miroglio Group waartoe Motivi behoort, zegt over de keuze voor PowaTag: ‘Dit is de toekomst van winkelen. We zijn als Motivi altijd een voorloper geweest binnen de Italiaanse retail, dus dit smart-shopping concept past perfect binnen onze filosofie.”
“De PowaTag-technologie is de brug tussen de online wereld en de winkelstraat. De technologie stelt kopers in staat altijd en overal te shoppen in een multi-channel omgeving, maar geeft retailers ook de mogelijkheid hun klanten veel directer te bedienen”, aldus Dan Wagner, CEO van Powa Technologies.
Over Powa Technologies
Het Powa platform is gebouwd om een echte omni-channel commerce-omgeving te bieden aan retailers en merken. Het platform wordt gevormd door drie producten – PowaWeb (eCommerce platform op het web), PowaPOS (innovatieve hardware en software voor fysieke retailomgevingen) en PowaTag (maakt echt overal winkelen mogelijk, inclusief transactie-afwikkeling).
Alle Powa sites zijn PCI Level 1 compliant en compleet veilig.
Over PowaTag
Het retaillandschap is niet meer hetzelfde sinds de lancering van de PowaTag, de revolutionaire nieuwe retailservice van Powa Technologies. Meer dan 800 wereldwijd bekende merken, zoals Universal Music en Carrefour hebben de laatste maanden gekozen voor PowaTag. Enkele voordelen op een rijtje:
- PowaTag verandert een impuls in een aankoop. Zonder de wachttijd die een aankoop vaak in de weg staat.
- Offline omgevingen en drukwerk worden online shops: zelfs als de winkel dicht is.
- Print, poster en media advertising worden eindelijk echte verkooptools: met in realtime meetbare ROI.
- Infomercials en andere broadcast-media zijn om te vormen met AudioTag, inclusief evenementen als voetbalwedstrijden en concerten.
- Geen extra add-ons nodig; maakt gebruik van de bestaande mogelijkheden van de smartphone.
- Gebruikt bestaande betaaloplossingen zonder ze te vervangen.
- De consument hoeft geen gevoelige gegevens meer in te voeren bij elke aankoop.
- Geen creditcard-gegevens op het toestel: alles staat in de zwaar beveiligde cloud.
- Transformeert de in-store ervaring dankzij beacons, waarmee de individuele klant kan worden benaderd via de smartphone.
PowaTag in Actie – http://bit.ly/PowaTagInAction
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.