Geplaatst door Ivanti

Ivanti breidt Neurons-platform uit om cybersecurity van klanten te verbeteren en veilige, contextuele digitale werknemerservaringen te bieden

Den Bosch, 20 april 2022 — Ivanti, leverancier van het Ivanti Neurons automatiseringsplatform dat IT-assets van cloud tot edge detecteert, beheert, beveiligt en onderhoudt, kondigt drie nieuwe geïntegreerde oplossingen aan: Ivanti Neurons Patch for MEM (Microsoft Endpoint Manager), Ivanti Neurons voor Risk-Based Vulnerability Management en de Digital Experience Score binnen de Ivanti Neurons Workspace.

Met deze uitbreidingen van het platform blijft Ivanti zijn missie vervullen om de Everywhere Workplace mogelijk te maken en te beveiligen door klanten te helpen hun cybersecurity te verbeteren en te helpen veilige, contextuele en productieve werknemerservaringen te leveren.

Het Ivanti Neurons-platform is ontworpen om organisaties te helpen de exponentiële groei van edge-apparaten in goede banen te leiden, om de ongekende toename van cyberaanvallen te kunnen weerstaan en vanwege de noodzaak om werknemerservaringen te bieden die vergelijkbaar zijn met wat ze gewend zijn van consumentenproducten.

Met Ivanti Neurons kunnen organisaties apparaten geheel autonoom zelfhelend en zelfbeveiligend maken en eindgebruikers zelfredzaam maken. Bovendien brengt Ivanti elk kwartaal updates voor het platform uit om klanten te helpen de toekomst van werk veilig te omarmen. Dit zijn de belangrijkste mogelijkheden van de nieuwe Neurons-oplossingen:
• Ivanti Neurons Patch for MEM (Microsoft Endpoint Manager): met deze oplossing kunnen klanten de visie van Microsoft op modern beheer verwezenlijken door bestaande Intune-implementaties uit te breiden met applicatie-updatemogelijkheden van derden zonder dat daarvoor een extra infrastructuur nodig is. Ivanti Neurons Patch for MEM biedt verder bruikbare informatie over bedreigingen voor IT-teams, waarmee ze prioriteiten kunnen stellen en de kwetsbaarheden verhelpen die het grootste risico zijn voor hun organisatie. Dit is van cruciaal belang, aangezien uit een recent onderzoek van Ivanti blijkt dat 71 procent van de IT- en beveiligingsprofessionals patchen te complex en tijdrovend vindt, en 53 procent zegt dat het organiseren en prioriteren van kritieke kwetsbaarheden het grootste deel van hun tijd in beslag neemt. Met Ivanti Neurons Patch for MEM krijgen gebruikers inzicht in de betrouwbaarheid van patches, waarmee ze hun applicatie-updates kunnen overwegen op basis van de in de praktijk bewezen betrouwbaarheid, nog voordat ze daadwerkelijk worden geïmplementeerd.
• Ivanti Neurons for Risk-Based Vulnerability Management (RBVM): deze oplossing helpt organisaties hun beveiligingsrisico’s te meten, prioriteren en beheersen, zodat ze zich beter kunnen beschermen tegen ransomware en andere dynamische cyberbedreigingen. Dit is van cruciaal belang omdat ransomware-groepen steeds geraffineerder en brutaler worden en groeien in volume. Het Ransomware Spotlight Year End Report signaleerde een toename van 29 procent in CVE’s geassocieerd met ransomware en een toename van 26 procent in ransomware-families in 2021 vergeleken met het voorgaande jaar. Ivanti’s eigen Vulnerability Risk Rating (VRR) kwantificeert het risico, zodat klanten op risico gebaseerde geprioriteerde actie kunnen ondernemen, terwijl automatisering de efficiëntie en effectiviteit van kwetsbaarheidsbeheerprocessen verhoogt. Bovendien zorgen op rollen gebaseerde toegangscontrole (RBAC) plus informatie die beschikbaar is in zowel kant-en-klare als aanpasbare schermen, voor een optimale communicatie en samenwerking tussen belanghebbenden op het gebied van beveiliging.
• De Digital Experience Score binnen Ivanti Neurons Workspace: IT-organisaties hebben steeds meer de taak om superieure digitale ervaringen te leveren, die een positieve invloed kunnen hebben op de productiviteit, het verwerven en behouden van talent, de beveiliging en operationele flexibiliteit. Veel IT-organisaties hebben echter moeite om die werknemerservaringen effectief te meten en optimaliseren. De Digital Experience Score biedt een 360-gradenbeeld en realtime inzicht in de apparaten, besturingssystemen, netwerken en applicaties waar werknemers op vertrouwen in de Everywhere Workplace. Het bewaakt en meet proactief de impact van de totale werknemerservaring per individu, werknemer, divisie, afdeling en persona. Het zorgt er onmiddellijk voor dat organisaties het aantal tickets niet meer gebruiken als een proxy voor de werknemerservaring, omdat het sluiten van tickets alleen niet de Service Level Agreement (SLA) is die moet worden gemeten. In plaats daarvan moeten organisaties kwantificeren hoe effectief IT en digitale ervaringen (XLA’s) zijn en nieuwe manieren zoeken om deze te verbeteren.
“Ik ben verheugd om deze nieuwe oplossingen te onthullen, die onze beveiligings-stack enorm verbeteren en rijkere digitale ervaringen creëren voor zowel IT-teams als werknemers,” zegt Nayaki Nayyar, president en chief product officer bij Ivanti. “Deze producten beschikken over geavanceerde AI-mogelijkheden en verleggen de grenzen van innovatie, terwijl ze de belangrijkste uitdagingen aanpakken waarmee organisaties over de hele wereld worden geconfronteerd. Met deze oplossingen kunnen klanten hun IT- en beveiligingsactiviteiten uitbreiden met contextuele inzichten en intelligente automatisering. En proactief betere digitale ervaringen en bedrijfsresultaten bieden.”

Over Ivanti
Ivanti maakt de Everywhere Workplace mogelijk. In de Everywhere Workplace gebruiken werknemers ontelbare apparaten om toegang te krijgen tot IT-applicaties en gegevens over verschillende netwerken om productief te blijven terwijl ze overal vandaan werken. Het Ivanti Neurons automatiseringsplatform verbindt de toonaangevende unified endpoint management, zero-trust security, en enterprise service management oplossingen van het bedrijf, en biedt zo een uniform IT-platform dat apparaten in staat stelt zichzelf te herstellen en te beveiligen en gebruikers in staat stelt tot zelfbediening. Meer dan 40.000 klanten, waaronder 96 uit de Fortune 100, hebben Ivanti gekozen voor het detecteren, beheren, beveiligen en onderhouden van hun IT-assets van cloud tot edge, en het leveren van uitstekende eindgebruikerservaringen voor medewerkers, waar en hoe ze ook werken. Voor meer informatie, bezoek www.ivanti.nl en volg @GoIvanti.