Industry Wire

Geplaatst door Payvision

Het jaarlijkse onderzoeksrapport van Payvision staat in 2017 in het teken van grensoverschrijdende e-commercetrends

Het jaarlijkse onderzoeksrapport van Payvision staat in 2017 in het teken van grensoverschrijdende e-commercetrends

Online marktplaatsen en consumententechnologie maken de weg voor groei vrij

Amsterdam, Nederland – 19 oktober 2017 – Payvision, een internationale, data-gedreven aanbieder van omnichannel-oplossingen, heeft de bevindingen van zijn vijfde jaarlijkse, grensoverschrijdende e-commerce onderzoeksverslag in samenwerking met Juniper Research gepubliceerd. Het rapport bevat de resultaten van een internationale enquête afgenomen onder diverse spelers uit de branche en gaat over de grootste veranderingen, de grootste uitdagingen, de best practices voor handel over grens en nog veel meer. In vergelijking met de bevindingen van vorig jaar, onthult het rapport nieuwe en spannende ontwikkelingen voor de internationale, grensoverschrijdende handel. Het samengestelde jaarlijkse groeipercentage voor de komende drie jaar voor grensoverschrijdende e-commerce is nu 17%, terwijl het groeipercentage voor de totale e-commerce slechts 12% is. In de afgelopen 12 maanden is de houding van merchants tegenover grensoverschrijdende e-commerce steeds positiever geworden. Maar liefst 50% van de respondenten is het ermee eens dat grensoverschrijdende e-commerce winstgevend is, en maar liefst 31% is het hier sterk mee eens.

Vorig jaar werd e-commerce via mobiele apparaten beschouwd als de grootste groeifactor in grensoverschrijdende e-commerce. Dit jaar was de versnelde ontwikkeling van online marktplaatsen volgens merchants verantwoordelijk voor de groei. 39% van de hele e-commercemarkt zal in 2020 door marktplaatsen worden beheerst. Het rapport bespreekt echter ook enkele regelgevende richtlijnen die door de Europese Unie zijn ingevoerd en grote uitdagingen met zich meebrengen, met name voor internationale markten. Het gaat dan in het bijzonder om de nieuwe Europese richtlijn Payment Services Directive (PSD2) die in januari 2018 wordt geïntroduceerd en waardoor alle merchants die met een marktplaats opereren een licentie nodig hebben. De kosten en inspanningen die worden toegeschreven aan het verkrijgen van een dergelijke licentie, hebben een grote impact op de zakelijke activiteiten van merchants. De meeste werken daarom het liefst samen met een zogenaamde payment service provider die aan de licentie-eisen voldoet.

“Online marktplaatsen zijn een schakel tussen kopers en verkopers en hebben een buitengewoon niveau van veiligheid en bruikbaarheid voor de betrokken partijen gecreëerd waardoor merchants beter worden ondersteund bij hun internationale uitbreiding.”, aldus Cheng Liem Li, CCO, Payvision Group . “Deze marktplaatsen worden echter geconfronteerd met veranderingen in regelgeving die hun bedrijfsvoering waarschijnlijk ernstig gaan beïnvloeden. We kunnen de complexiteit van de regelgeving wegnemen met SlicePay, onze betaaloplossing conform PSD2, die marktplaatsen in staat stelt om zich te concentreren op het laten groeien van hun activiteiten in vele regio’s en het bereiken van nieuwe consumenten.”

Bovendien kunnen merchants met de meest recente consumententechnologie, trends zoals VR/AR, datawetenschap, blockchaintechnologie, kunstmatige intelligentie, machinaal leren en het Internet of Things (IoT), hun klanten over de grens bereiken op een manier die voorheen niet mogelijk was. Consumenten hebben hogere verwachtingen met betrekking tot de winkelervaring, waardoor merchants hun e-commercestrategieën voortdurend moeten aanpassen.

Een andere bevinding uit het rapport is de vergelijking tussen de nieuwste ontwikkelingen in zakendoen en geopolitiek, die een enorme impact hebben op de internationale grensoverschrijdende handel. Terwijl het Verenigd Koninkrijk en de VS door grote politieke problemen, zoals de Brexit en Trump, naar hun eigen markten kijken, neemt China de leiding wat betreft de globalisering, met grote investeringen in de revolutionaire One Belt, One Road (OBOR) handelsroute, die 62% van de wereldbevolking met elkaar verbindt.

Het whitepaper Key Business Drivers and Opportunities in Cross-border Ecommerce 2017 geeft inzicht in al deze problemen en de meest actuele e-commercestatistieken in de belangrijkste regio’s wereldwijd, waardoor het rapport meer informatie geeft dan alle andere. Download uw gratis exemplaar hier.

###
Over Payvision

Payvision is een van de snelst groeiende, internationale betaalpartners ter wereld en werd bekroond als Best Acquirer tijdens de MPE Awards in Berlijn in 2016 en als Best Merchant Acquirer/Processor tijdens de Payments Awards in 2015. In het afgelopen decennium heeft Payvision een internationaal netwerk opgebouwd waardoor banken, PSP’s, ISOs en hun internationale merchants in de VS, Europa, Azië en de Stille Oceaan met elkaar worden verbonden. Payvision vereenvoudigt de complexiteit van grensoverschrijdende e-commerce via een zeer veilig betalingsplatform voor alle transacties die wereldwijd worden verwerkt, met binnenlandse verwerking, een rapportage-interface en een solide oplossing voor risicomanagement.

Samen met haar dochteronderneming, Acapture, kreeg Payvision bij de MPE Awards in Berlijn in 2017 de award voor Beste PSP. De twee bedrijven vormen samen de Payvision Group en combineren de ervaring van een marktleider en de flexibiliteit en snelheid van een start-up, waardoor ze een data-gedreven omnichannel-onderneming worden. Payvision en Acapture maximaliseren de inkomsten van merchants en helpen hen hun bedrijf wereldwijd te laten groeien door middel van een data-gedreven omnichannel-aanpak, een compleet en betrouwbaar betalingsplatform. Acapture’s SlicePay voor vereenvoudigde toewijzing van geldstromen uit een enkele transactie aan meerdere partijen, datawetenschap voor verbeterde autorisatietarieven, integratie in één dag via een RESTful API, flexibele, geconsolideerde rapportages, een gestroomlijnd afstemmingsproces en de mogelijkheid om meer dan 80 van de populairste alternatieve betaalmethoden en meer dan 160 transactievaluta’s te verwerken.

Payvision Group heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam. De afgelopen tien jaar heeft het bedrijf zijn activiteiten uitgebreid naar meer dan 40 landen, met kantoren in New York, Utah, Madrid, Londen, Toronto, Singapore, Tokyo, Hong Kong en Macau. Voor meer informatie over Payvision, neemt u een kijkje op www.payvision.com en volgt u ons op: Twitter @payvision, LinkedIn, Facebook, YouTube, en onze bedrijfsblog.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Alina Geosanu | Assistent PR & Communicatie; E-mail: alina@payvision.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht