Jabber 10.5 voor Windows nu voorzien van geïntegreerde gespreksbediening van Plantronics

Hoofddorp, 14 oktober 2014 – Plantronics (NYSE: PLT) kondigt aan dat zijn gespreksbedieningsfuncties door Cisco gecertificeerd zijn en zullen worden opgenomen in de Cisco Jabber softphone client. De Internet of Everything (IoE) blijft mensen, processen, data en dingen samenbrengen om de relevantie van netwerkverbindingen te verbeteren. Als lid van het Cisco Solution Partner Program kan Plantronics snel oplossingen creëren en implementeren om de prestaties en het netwerkbeheer te verbeteren.

De functies die in de Jabber softphone client worden opgenomen, zijn:

• Remote call answer/end – Inkomende Jabber-oproepen kunnen via de Plantronics-headset zowel beantwoord als afgebroken worden met een simpele druk op de knop.
  • Mute/un-mute – De mute-functie kan via een simpele druk op de knop op de Plantronics-headset worden geactiveerd en gedeactiveerd. De mute-functie van de headset is bovendien gesynchroniseerd met de mute-functie in Jabber. Zodoende kan een gesprek waarbij de mute-functie via Jabber is geactiveerd, worden gedeactiveerd via de headset en vice versa.
  • Hold/Resume – Sommige Plantronics-apparaten ondersteunen een hold/un-hold functie. Hier kan een gesprek in de wacht worden gezet, waarna de gebruiker toegang krijgt tot een tweede lijn op het apparaat. Tijdens een gesprek kunnen tweede (en derde, etc.) inkomende gesprekken worden geaccepteerd met de hold functie (of flash indien beschikbaar op het apparaat) om vervolgens tussen deze gesprekken te schakelen.
  • Conference calls – De conferentie functies van Cisco Jabber worden ondersteund door een plugin van Plantronics, waardoor conference calls direct vanaf de headset kunnen worden afgebroken, gedempt, gepauzeerd, etc.

“We zijn blij de nieuwe certificering van Cisco te mogen ontvangen. Het is een waardering voor onze continue inzet om Jabber-gebruikers te voorzien van een superieure spraakervaring,” zegt Michael Gjerstad, vice president strategic alliances bij Plantronics. “Samenwerking blijft belangrijk binnen bedrijfsomgevingen. Plantronics zal betere communicatie mogelijk maken met ons breed portfolio van audioapparaten die gecertificeerd zijn voor Cisco Collaboration.”

Het Cisco Solution Partner Program, onderdeel van het Cisco Partner Ecosysteem, verenigt Cisco met hardware van derden en softwareleveranciers om gezamenlijke klanten geïntegreerde oplossingen te bieden.

Over Plantronics
Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creëren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van unified communications, bluetooth headsets tot gaming-producten, Plantronics biedt ongeëvenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciële luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100 evenals door luchtverkeersleiders, alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: www.plantronics.com.

Plantronics is een geregistreerd handelsmerk van Plantronics, Inc. Het Bluetooth® woordmerk en logo’s zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc. en het gebruik door Plantronics staat onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

* Het compatibiliteitscertificaat via Interoperability Verification Testing en Cisco Validated Design is ontworpen om gebruikelijke klantconfiguraties te simuleren en vervangt niet de noodzaak om on-site te testen en de interoperabiliteit te valideren.