Jacco ter Schegget lanceert consultancy ‘hanare’ om groei in de tech- en creatieve sector te stimuleren

Nederland, 29 mei 2024 – Jacco ter Schegget, met meer dan 20 jaar ervaring als CEO bij diverse digitale en marketingbedrijven in Europa en Azië, lanceert zijn consultancybedrijf “hanare” om leiders en investeerders in de tech-, digitale en creatieve sectoren te ondersteunen bij hun strategische en transformatie-uitdagingen.
“Noord-Europa is de thuisbasis van een dynamische tech- en creatieve sector. Voor bedrijven die groeien en snel moeten opschalen, zijn focus, efficiëntie en snelheid cruciaal. Door mijn ervaring in bedrijven in Europa en Azië weet ik dat de combinatie van energie (het oosten) en richting (het westen) cruciaal is. Leiders in een snel veranderende industrie hebben behoefte aan ervaring en een pragmatische groeistrategie. Niet aan rapporten of vergezichten waar je niets mee kunt,” zegt Ter Schegget.
Hanare is gespecialiseerd in:
- Bedrijfsstrategie
- Verander- en turnaround management
- Marketing en positionering
- Fractionele leiderschapsrollen (strategie/marketing)
Daarnaast werkt hanare samen met Venture Capital- en Private Equity-firma’s om de prestaties en schaal van hun portefeuillebedrijven te verbeteren. De eerste projecten in Nederland en Scandinavië zijn al succesvol gestart, waarmee een solide basis voor toekomstige groei is gelegd.
De naam hanare, afgeleid van de Japanse krijgskunst Kyudo (boogschieten), benadrukt de essentie van timing en precisie. “Elke stap, van het plaatsen van de voeten tot het loslaten van de pijl, is een metafoor voor ons strategisch proces,” legt Ter Schegget uit. “Het draait allemaal om energie en richting, leidend tot het cruciale moment van actie: het loslaten van de pijl; hanare.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.