Geplaatst door Jamf

Jamf biedt nieuwe oplossingen voor een veilige en gebruiksvriendelijke Apple-ervaring op het werk

Amsterdam, 20 oktober 2021 – Samen met meer dan 10.000 Apple-beheerders over de hele wereld heeft Jamf, de standaard in Apple Enterprise Management, het startschot gegeven voor de 12e jaarlijkse Jamf Nation User Conference (JNUC). Jamf liet onder andere zien hoe zijn Apple Enterprise Management-platform geautoriseerde gebruikers en devices veilig toegang geeft tot zakelijke informatie en apps, mensen en organisaties beschermt tegen dreigingen en IT en eindgebruikers voorziet van devices die eenvoudig te ondersteunen en te gebruiken zijn. Jamf bedient wereldwijd nu meer dan 57.000 klanten en draait op ongeveer 25 miljoen apparaten.

Dean Hager, CEO Jamf, tijdens zijn keynote op JNUC 2021 (klik voor video).

“We hebben ons platform uitgebreid van Apple device management naar Apple Enterprise Management. Daarmee vullen we de kloof tussen datgene wat Apple zelf biedt en wat organisaties nodig hebben”, zegt Dean Hager, CEO van Jamf. “We hebben specifieke visie voor de enterprise, waarin het erom draait mensen te voorzien van veilige en gebruiksvriendelijke technologie die ook de privacy beschermt.”

Medewerkers en devices verbinden met zakelijke informatie en toepassingen, waarbij alleen vertrouwde en geverifieerde mensen toegang hebben
Mensen werken niet meer alleen op kantoor en met mobiele medewerkers groeit de behoefte om naadloos maar veilig toegang te krijgen tot bedrijfsmiddelen. Jamf komt met belangrijke updates om werknemers te verbinden met de middelen die ze nodig hebben om productief te zijn en ze te beschermen tegen beveiligingsrisico’s.

1. Jamf Private Access – Jamf Private Access is een Zero Trust Network Access (ZTNA) oplossing die de verouderde toegangstechnologieën en VPN vervangt, zodat zakelijke verbindingen veilig zijn nadat een gebruiker zich op zijn apparaat heeft geverifieerd. Niet-zakelijke applicaties kunnen met Jamf Private Access rechtstreeks verbinding maken met internet, of gebruikmaken van Apple’s nieuwe iCloud+ Privacy Relay. Daardoor blijft de privacy van de eindgebruiker beschermd terwijl de netwerkinfrastructuur wordt geoptimaliseerd.
2. Jamf en Google Cloud BeyondCorp Enterprise Integration – Jamf heeft een integratie aangekondigd met Google Cloud’s BeyondCorp Enterprise, om device compliance te bieden aan beheerders die Jamf Pro en Google gebruiken. Deze integratie helpt bij het ondersteunen en stimuleren van initiatieven voor werknemerskeuze, door beheerders de beschikking te geven over een krachtige tool – contextbewuste toegang tot bedrijfsmiddelen – door de beheer- en compliance status van een apparaat te controleren met Jamf Pro.

Bescherm mensen, apparaten en organisaties tegen dreigingen, en houd alles dat niet vertrouwde en niet geverifieerde is buiten de deur
Bij veel organisaties zullen medewerkers niet meer fulltime op kantoor komen werken. Daarom moeten security teams zich nu focussen op het beschermen van hun bedrijfsmiddelen wanneer deze buiten de kantoormuren worden gebruikt. Gezien het toenemende aantal aanvallen op Apple-devices, hebben organisaties specifiek voor Apple ontwikkelde oplossingen nodig om gebruikers en middelen te beveiligen, ongeacht welk device ze gebruiken of waar ze werken.

1. Jamf Threat Defense – Jamf komt met Jamf Threat Defense, een mobiele securityoplossing die endpoints beschermt door middel van detectie van mobiele bedreigingen en zero-day phishing-preventie met een web-dashboard voor real-time meldingen en herstel.
2. Data-loss preventie – Sinds de uitrol van Jamf Protect heeft Jamf aanvullende maatregelen tegen datalekken geïmplementeerd. Hiermee kunnen klanten ervoor zorgen dat gevoelige bedrijfsgegevens alleen op versleutelde USB-media kan worden opgeslagen, om te beschermen tegen fysiek verlies en tegen ongeoorloofde toegang tot gegevens. Data-loss preventie is nu als bètafunctie beschikbaar in Jamf Protect.
3. Prioriteit voor ernstige meldingen op Mac – Security- en IT-beheerders ontvangen de hele dag door talloze securitymeldingen. Met deze nieuwe functie voorziet Jamf deze meldingen van een ernstniveau, zodat securityteams beter kunnen bepalen welke meldingen prioriteit moeten krijgen.
4. Jamf + Red Canary – Jamf heeft een samenwerking gesloten met Red Canary, een toonaangevend securitybedrijf, om organisaties te helpen hun bedrijf veilig en succesvol te runnen. Aan de hand van de inzichten en de security van Jamf Protect biedt Red Canary securityservices die helpen bij het detecteren van en reageren op incidenten en dreigingen.

Geef werknemers meer mogelijkheden met Apple-device die eenvoudig te ondersteunen en te gebruiken zijn
Jamf biedt verbeteringen in workflows die het werk van IT vereenvoudigen en tegelijkertijd de beoogde Apple-ervaring voor hun eindgebruikers behouden.
1. Jamf Data Policy – Jamf Data Policy biedt nieuwe beheermogelijkheden door het begrip ‘policy’ nog verder te ontwikkelen, zodat gebruikers zichzelf of de organisatie niet in gevaar brengen. Met Jamf Data Policy kunnen organisaties een acceptabel gebruik van websites en apps afdwingen om ‘shadow-IT’ te elimineren en riskante inhoud te blokkeren. Tegelijkertijd kunnen ze het dataverbruik beheren met real-time analyses en gedetailleerde rapportages.
2. Jamf Now met Jamf Protect en Jamf Connect – Jamf maakt het nog makkelijker om gebruik te maken van zijn andere oplossingen. Jamf Now krijgt binnenkort preview-versies van de kernfuncties van Jamf Protect en Jamf Connect, waardoor kleine en middelgrote bedrijven toegang krijgen tot belangrijke functies voor het beheer van hun Apple-devices.
3. Updates voor app-levenscyclusbeheer – Jamf Pro kan nu iOS App Store-apps ondersteunen in de Mac App Store-catalogus. Doordat IT hiermee iOS-apps kan installeren op Mac-devices die zijn gebaseerd op de M1-chip, wordt het potentieel van iOS-apps voor alle eindgebruikers ontgrendeld, ongeacht op welk device ze deze apps gebruiken. App-installatieprogramma’s, die later dit jaar verschijnen, bieden een gestroomlijnde manier om Mac-applicaties te installeren en te updaten, met een verzameling app-installatiepakketten die worden geleverd en beheerd door Jamf.
4. Gebruikersregistratie voor Bring Your Own Device (BYOD) – Jamf ondersteunt nu Apple’s nieuwe Service Discovery-functie voor iOS 15, samen met Apple’s basis-workflow voor gebruikersregistratie. Daarmee kunnen werknemers hun persoonlijke devices gemakkelijk registreren bij IT-beheer, zodat ze beveiligde toegang krijgen tot de apps die ze nodig hebben. Dankzij scheiding van privé en zakelijke gegevens en toegang die beperkt is tot de toegestane zakelijke apps, zijn bedrijfsgegevens veilig terwijl de gebruiker zijn device ook privé kan blijven gebruiken.

Over Jamf
Jamf, de standaard op het gebied van Apple Enterprise Management, breidt de bekende Apple-ervaring uit naar bedrijven, scholen en overheidsinstellingen, met zijn software en via Jamf Nation, ’s werelds grootste online community van IT-beheerders die zich specifiek focussen op Apple. Kijk voor meer informatie op www.jamf.com/nl/.