Jempsons stroomlijnt winkelprijzen met Panasonic elektronische schapetikettering

Meer dan 25.000 prijsetiketten op vijf locaties beheren met één centraal prijssysteem: de oplossing elimineert fouten, verkort de tijd voor prijsupdates met 80% en verbetert de klantervaring
Retailbedrijf Jempsons heeft Panasonic Electronic Shelf Labelling (ESL) geïnstalleerd in zijn convenience stores in East Sussex om de nauwkeurigheid van de prijzen te verbeteren, het personeel tijd te besparen en de klantenservice te verbeteren. De ESL-oplossing beheert meer dan 25.000 prijslabels in vijf vestigingen met één centraal prijssysteem, elimineert menselijke fouten en reduceert de tijd voor labelupdates met 80%.
Het familiebedrijf worstelde met het tijdig bijwerken van de prijzen in haar supermarkten, cafés, postkantoren, benzinestations en apotheken. Jempsons vertrouwde op medewerkers om de prijsetiketten elke drie weken in de winkel bij te werken, met tot 4.500 stock keeping unit (SKU’s) in elke winkel. De avond voordat de prijzen zouden veranderen, werden alle prijsetiketten uit de schappen gehaald en de volgende ochtend bijgewerkt. Dit kostte veel tijd en de kans op menselijke fouten door discrepanties tussen de papieren etiketten en de kassaprijzen was aanzienlijk.
Het Panasonic ESL-systeem is gekoppeld aan het prijsbeheersysteem van Jempsons en wordt centraal aangestuurd. Door de prijs op de master list te veranderen, worden de elektronische schaplabels in de winkels automatisch bijgewerkt. Het resultaat is een 100% vermindering van het aantal fouten en een 80% tijdsbesparing bij prijsupdates.
“Het resultaat is dat het bedrijf een flinke arbeids- en kostenbesparing heeft gerealiseerd,” zegt Stephen Jempsons, Managing Director, bij Jempsons Ltd. “Het personeel hoeft zich niet langer zorgen te maken over het bijwerken van de etiketten, omdat ze dat met één druk op de knop kunnen doen en hun aandacht vervolgens op andere activiteiten in de winkel kunnen richten. De besparingen op papieren etiketten, inkt en printers zijn ook een positief voordeel.”
Doordat er minder personeel nodig is op de winkelvloer, heeft de oplossing er ook voor gezorgd dat meer klanten gebruik kunnen maken van de winkels tijdens de pandemie en dat de wachtrijen aan de kassa’s korter zijn geworden doordat er geen prijsafwijkingen meer zijn. De roll-out over de locaties is in maart 2022 voltooid.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.