Geplaatst door Winvision

Jeugdhulpplatform WinCare voldoet aan aansluiteisen VECOZO

Nieuwegein, 26 september 2017 – Winvision heeft aangetoond te voldoen aan de NEN 7510-normen voor informatiebeveiliging in de zorg. Certificeringsinstelling DNV GL heeft de verklaring na een positieve audit afgegeven. Met deze TPM (Third Party Mededeling) kan WinCare, het elektronische cliëntendossier van Winvision voor de jeugdhulp, direct gegevens uitwisselen via VECOZO, het landelijk communicatiepunt voor de zorg. Inmiddels maakt ruim 15 procent van de Nederlandse jeugdhulp gebruik van WinCare. Aan het eind van dit jaar verwacht Winvision het officiële NEN 7510:2011-certificaat te ontvangen.

Via het landelijke digitale zorgcommunicatiepunt van VECOZO kunnen ketenpartners in de zorg – zorginstellingen, verzekeraars, zorgkantoren en gemeenten – administratieve gegevens digitaal en automatisch uitwisselen. Sinds dit jaar verlangt VECOZO van partijen die willen aansluiten dat ze voldoen aan de NEN 7510:2011. Dat geldt ook voor de ICT-dienstverleners die software en bijvoorbeeld de systemen voor elektronische patiënten- en cliëntendossiers leveren. Met de TPM voor Winvision voldoet WinCare aan de aansluitvoorwaarden van VECOZO. Het levert jeugdhulporganisaties die met WinCare werken een aanzienlijk winst op doordat minder administratieve handelingen nodig zijn.

Strenge normen voor informatiebeveiliging
“Dankzij de NEN 7510-verklaring van Winvision hoeven de gebruikers van WinCare de berichten niet meer handmatig aan te leveren bij VECOZO. Dat levert jeugdhulporganisaties in ieder geval een aanzienlijke tijdbesparing op”, zegt Han Kusters, directeur ICT Strategy Consulting van Winvision. “Bovendien is het voor onze klanten een extra bevestiging van de zeer strenge normen die Winvision hanteert voor informatiebeveiliging in de zorg. We hebben het ISO 27001-certificaat voor informatiebeveiliging en voldoen nu ook aan de aanvullende NEN 7510-eisen. Eind 2017 volgt de audit voor het formele NEN 7510-certificaat.”

Over Winvision
ICT-dienstverlener Winvision richt zich op het adviseren, ontwikkelen, implementeren en beheren van oplossingen gebaseerd op het Microsoft platform. Door de inzet van innovatieve ICT-oplossingen ontsluit Winvision de waarde van het Microsoft platform voor zijn klanten. Als Microsoft Partner met meerdere Gold en Silver competenties behoort Winvision wereldwijd tot de top. Deze competenties onderbouwen de kracht die Winvision toekent aan het geïntegreerde Microsoft platform als fundament voor bedrijfsbrede oplossingen in kennisintensieve organisaties. Winvision ontwikkelt in eigen beheer geïntegreerde toepassingen en oplossingen, zoals WinCare, het centrale ICT-platform voor jeugdhulp. Winvision is sinds 2002 actief en inmiddels uitgegroeid tot een organisatie van ruim 135 medewerkers. Winvision is ISO9001, 14001 en 27001-gecertificeerd en gevestigd in Nieuwegein. Voor meer informatie: www.winvision.nl.