Geplaatst door FX Agency

John van de Vorstenbosch vertrekt als Creatief Directeur & Partner van FX Agency

2 juni 2020 – John van de Vorstenbosch vertrekt bij FX Agency, het Utrechtse bureau dat zich richt op corporate en interne communicatie. Na 5 jaar aan het creatieve roer gestaan te hebben gaat hij op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Deze zomer legt hij zijn functie neer. Van de Vorstenbosch zag samen met oprichters Niels Janssen en Peter Zijlstra het bureau verdrievoudigen in werknemers en omzet. “Mijn opdracht bij binnenkomst in 2014 was om conceptontwikkeling te introduceren, de snelle groei mee te managen en de kwaliteit omhoog te helpen.

Groei en trots
Ik ben erg trots op wat we samen bereikt hebben de afgelopen jaren”, aldus Van de Vorstenbosch. Hij maakt zich geen zorgen over zijn opvolging: “De afgelopen tijd hebben FX’ers al steeds meer van mijn taken over kunnen nemen. Er staat een ervaren en talentvol team klaar met een positionering (Reinventing Corporate Communication) die hen volledig op het lijf geschreven is.

Als ik zie wat voor topwerk er afgelopen tijd gemaakt is, is voor mij alleen maar duidelijker dat FX Agency dit ook zonder mij kan.” Co-founder Niels Janssen beaamt dit: “John heeft geholpen het bureau naar het huidige niveau te brengen en daar zijn we hem erg dankbaar voor. Na zijn vertrek staat er een team klaar waarmee we de toekomst vol vertrouwen tegemoet gaan.”

Over FX Agency.
Er werken 33 mensen bij het Utrechtse bureau dat een stevige groei doorging in afgelopen jaren. Het won de Red Alert Top 50 award voor beste bureau en deed o.a. mee aan de SAN New Kids on the Block (runner-up) en FD Gazellen. In 2019 werd het vermeld in de Fonk 50 met de hoogste beoordeling op contentcreatie. Het bureau kenmerkt zich o.a. door een bijzondere interne cultuur die tot uitdrukking komt door bijvoorbeeld onbeperkte vrije dagen en een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid van werknemers. FX Agency is dan ook bezig met wat het haar klanten adviseert: aandacht voor de interne organisatie. Het klantenbestand FX Agency bestaat uit overwegend grote corporates zoals KLM, Bol.com, Deloitte, ING, Philips en Aegon.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Aanvullende informatie kan verkregen worden bij:
John van de Vorstenbosch – john@fxagency.nl of 0646745773 http://www.fxagency.nl