Industry Wire

Geplaatst door Zebra

Jumbo kiest de Personal Shopping-oplossing van Zebra Technologies voor een nog betere klantenservice

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een innovator in de frontlinie van de business met oplossingen en partners die een concurrentievoordeel bieden, kondigt aan dat supermarktketen Jumbo de PS20 personal shopping-oplossing (PSS) van Zebra heeft gekozen. Hiermee kan Jumbo klanten vernieuwde navigatie in de winkel en assistentie-applicaties voor een gepersonaliseerde shopervaring bieden. Jumbo is de eerste Nederlandse retailer die deze innovatie aan hun klanten aanbiedt en heeft plannen om deze oplossing uit te breiden naar al haar Nederlandse en Belgische winkels.

“Zebra’s PS20 zelfscanneroplossing biedt de hoogwaardige prestaties die we nodig hebben,” zegt Michiel Kienjet, programmamanager, Formule & Format bij Jumbo. “Kopers genieten van de nieuwe persoonlijke winkelassistent, vooral hoe gemakkelijk ze toegang hebben tot informatie op het grote speciale scherm. We zien bij Jumbo een uitzonderlijk hoog gebruik van PSS – in sommige winkels is zelfscannen al goed voor 70% van de omzet, en dit cijfer zal alleen maar toenemen.”

Om het concurrentievoordeel te vergroten en nieuwe mogelijkheden en applicaties beschikbaar te maken voor hun klanten, migreerde Jumbo van zijn voormalige personal shopper-apparaten naar het nieuwe platform. Zebra’s Premier Business Partner, Simac IT NL BV, een gespecialiseerde retailsysteemintegrator, implementeerde de oplossing met Independent Software Vendor (ISV) Re-Vision’s zelfscannende software in de Jumbo-winkels.

De geïntegreerde camera aan de voorzijde van de PS20 in combinatie met Phillips LED-verlichting in de winkel wordt gebruikt voor een nieuwe locatie- en navigatietoepassing. Dit helpt consumenten door hen in de winkel te begeleiden met behulp van een kaart op het scherm. Jumbo introduceert ook zelfscannende klantenassistentie door consumenten toegang te geven tot hun adviesdienst; kopers moeten hiervoor de microfoon van het apparaat activeren via Push to Talk. Ze kunnen om hulp, aanbevelingen of productinformatie vragen en een van de winkelmedewerkers in de buurt, die ook met PSS werkt, ontvangt een melding en reageert. Winkelmedewerkers gebruiken het apparaat ook voor orderpicking doordat de ingebouwde camera planken met lage voorraadniveaus die snel moeten worden aangevuld kan lokaliseren.

“Tijdens de pandemie heeft Jumbo een aanzienlijke toename gezien in het zelfscannen, click & collect en thuisbezorging,” zegt Casper Zweers, regiodirecteur Benelux bij Zebra Technologies. “De nieuwe oplossing voor persoonlijk winkelen biedt meer gestroomlijnde processen in de winkel voor zowel klanten als winkelmedewerkers. Met de nieuwe applicaties die Jumbo op de PS20 toepast, staan ze vooraan wat betreft retailinnovatie.”

Belangrijkste punten:

  • Jumbo gebruikt Zebra’s PS20 personal shopping-oplossing (PSS) om de processen in de winkel te stroomlijnen en de winkelervaring te verbeteren.
  • Nieuwe innovatieve zelfscantoepassingen voor navigatie en assistentie leveren efficiëntie voor klanten en winkelmedewerkers, wat Jumbo een prestatievoordeel oplevert.
  • Lees meer over Jumbo in deze casestudy.

                                                          ###

OVER ZEBRA

Zebra (NASDAQ; ZBRA) stelt organisaties in retail/e-commerce, productie, transport en logistiek, gezondheidszorg en andere industrieën in staat om een concurrentievoordeel te behalen. Met meer dan 10,000 partners in 100 landen, levert Zebra op de markt aangepaste, end-to-end oplossingen om ervoor te zorgen dat elk bedrijfsonderdeel en elke werknemer zichtbaar, verbonden en volledig geoptimaliseerd is. De leidende producten van het bedrijf verbeteren de winkelervaring, traceren en beheren voorraden en verbeteren de efficiëntie van supply chain en patiëntverzorging. In 2020 stond Zebra voor het tweede opeenvolgende jaar in de Forbes Global 2000-lijst en stond het in de lijst van de beste bedrijven voor innovators van Fast Company. Kijk voor meer informatie op www.zebra.com, of schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Participeer in ons Your Edge blog en volg ons via social media op LinkedinTwitter en Facebook en kijk naar onze Story Hub: Zebra Perspectives.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht