Industry Wire

Geplaatst door AfterPay

Kerstaankopen overstijgen voor het eerst Sinterklaasaankopen!

Kerstaankopen overstijgen voor het eerst Sinterklaasaankopen!

Voor het eerst sinds de oprichting van AfterPay in 2010 is het aantal aankopen voor de Kerst hoger dan voor Sinterklaas. Deze trend is opvallend te noemen. Traditioneel is voor AfterPay de periode vóór Sinterklaas drukker dan erna.

De drukste dag van deze maand, en ook gelijk van dit jaar, was niet de klassieke laatste maandag voor Kerst maar woensdag 16 december. Het aantal AfterPay transacties in de 2 weken voor Kerst ligt ruim 50% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.

‘AfterPay ziet naast een stijging in aantal transacties ook een sterk toenemend bezoek op haar website. Steeds meer consumenten kijken eerste waar zij met AfterPay kunnen betalen en zoeken hier de winkel bij. In 2016 zal AfterPay zich nog meer op de consument gaan richten op consumentengemak met een eigentijdse betaalapp inclusief een zoekfunctie voor webwinkels waar men met AfterPay kan betalen’, aldus Stefan van den Berg, founder en CEO AfterPay.

Einde persbericht

Over AfterPay:
AfterPay is marktleider in Nederland op het gebied van online achteraf betalen. AfterPay, sinds begin 2014 onderdeel van arvato Bertelsmann, is opgericht in 2010 en is aanwezig in ruim 4.000 kassa’s van webwinkels in Nederland en België. Meer dan 2,7 miljoen consumenten maken actief gebruik van deze populaire betaalmethode. Voor meer informatie, ga naar www.afterpay.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht