Industry Wire

Geplaatst door Kiesjefolders

Kiesjefolders & Affiliprint maken huis-aan-huisverspreiding weer schaalbaar en relevant

Consumenten die zijn aangemeld op het platform van Kiesjefolders ontvangen vandaag de eerste editie waarin ook Affiliprint een bijdrage levert. De bedrijven hebben de handen ineengeslagen en claimen de unieke combinatie van doelgerichte offline distributie tot op de keukentafel.

De partijen bieden een marketingoplossing voor adverteerders die worstelen met ontwikkelingen rondom de ja-ja-sticker, die de folderbranche naar verwachting miljoenen euro’s gaat kosten. Door een expliciete opt-in te combineren met demografische en geografische targeting biedt Kiesjefolders dezelfde relevantie als andere publishers binnen het Affiliprint-netwerk.

Online en offline kracht gecombineerd

Door de samenwerking kunnen adverteerders nu met één aanspreekpunt zowel via de brievenbus als via pakketpost bij hun doelgroep thuis op de keukentafel komen. Waar tot nu toe de folders van Kiesjefolders aanzetten tot offline tractie, triggeren de proposities van Affiliprint met name online sales. De uitingen van de adverteerders van Affiliprint worden vanaf vandaag als billboard afgebeeld op het voorblad van het Kiesjefolders-pakket. Zo wordt de kracht van online en offline adverteren gecombineerd.

Grotere relevantie

De werkwijze zorgt enerzijds voor meer relevantie voor de ontvanger en anderzijds voor een nog betere ROI voor de adverteerder. Tot slot betekent dit ook dat papier niet meer ongelezen in de prullenbak verdwijnt, waarmee de krachtenbundeling inspeelt op de kritiek rondom de traditionele huis-aan-huisverspreiding.

Over Kiesjefolders

Met Kiesjefolders kun je zelf aangeven welke folders je wel en niet wilt ontvangen. Zo kun je blijven profiteren van alle aanbiedingen van jouw favoriete merken en winkels, ook als je niet bereikbaar bent of niet meer bereikbaar wilt zijn voor de wekelijkse grote stapel ongevraagde folders. In 2017 is Kiesjefolders gestart in Amsterdam als reactie op de komst van de ja-ja-sticker en biedt van 35 retailers de folders aan. Kiesjefolders heeft 35.000 deelnemers en is nu landelijk beschikbaar.

Over Affiliprint

Het Affiliprint-netwerk bestaat uit ruim 2.000 webshops, magazines en kranten. Deze publishers bieden hun bereik aan voor het promoten van kortingsacties van adverteerders. Voor het bijsluiten van deze zogeheten inserts ontvangen ze een vergoeding. In 2018 verspreidde Affiliprint al ruim 150 miljoen inserts in 22 verschillende landen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht