Geplaatst door Kinepolis Group

Kinepolis opent haar eerste 4DX-zalen met ‘Star Wars: The Last Jedi’

Vanaf woensdag 13 december zijn de 4DX-zalen in Kinepolis Brussel en Kinepolis Antwerpen geopend voor het grote publiek. De eerste film die bezoekers kunnen ervaren in 4DX is ‘Star Wars: The Last Jedi’, de jongste telg uit de Star Wars-saga die op 13 december uitkomt in de Belgische zalen. Later deze maand opent Kinepolis ook haar 4DX-zaal in Madrid, de allereerste 4DX-zaal in Spanje. De opening van Kinepolis’ 4DX-zaal in Lomme (Frankrijk) staat gepland in januari 2018.

4DX brengt de bioscoopervaring naar een vierdimensionaal niveau: bezoekers kijken niet alleen naar een film, ze maken zelf deel uit van de actie. Bewegende stoelen en omgevingseffecten zoals wind, water, geur en licht, perfect gesynchroniseerd met de actie op het scherm, zorgen voor een ongekend immersieve 4D filmervaring die alle zintuigen prikkelt.

Speciaal opgeleide 4DX editors zorgen ervoor dat onder meer water-, wind-, licht- en misteffecten, in combinatie met realistische bewegingssimulaties, een nieuwe dimensie toevoegen aan de actie op het scherm. 4DX bioscoopstoelen zijn uitgerust met een speciale motor die precieze bewegingen mogelijk maakt en de snelheid van beweging controleert, synchroon met wat zich afspeelt op het scherm. Star Wars ervaren in 4DX voelt dan ook alsof je zelf de piloot bent van een ruimteschip en mee vecht tegen ‘The Dark Side’ aan de zijde van je helden.

Elk jaar werkt 4DX samen met grote Hollywood studio’s rond de release van diverse films in het actie, animatie, horror en fantasy genre. In 2016 werden in totaal 105 films uitgebracht in 4DX, waarvan 59 Hollywood blockbusters. 4DX is beschikbaar voor zowel 2D als 3D films.

Eddy Duquenne, CEO Kinepolis Group: “Kinepolis is altijd een voorloper geweest op het vlak van innovatieve technologie die de filmbeleving intenser maakt. Cinema is samen emoties beleven en met 4DX wordt dat uitvergroot. Het is een extra beleving die een deel van onze bezoekers zal aanspreken. 4DX past zo in een verdere diversificatie van ons aanbod, waarbij we optimaal willen inspelen op de wensen van verschillende doelgroepen.”

Bekijk het 4DX informatiefilmpje hier.