Geplaatst door Pay.nl

Je klant een goede betaalservice aan kunnen bieden is al winst.

Met meer dan veertig vestigingen is NewFysic een grote keten binnen de afslankwereld. Van Groningen tot Maastricht; door het hele land kan men voor een consult bij NewFysic terecht. Ook online is NewFysic helemaal bij, met een splinternieuwe website en dito webshop. Voor de beste service op het gebied van betaling klopte het bedrijf aan bij Pay.nl. Een besluit waar NewFysic-CEO Marianne Baars nog steeds heel blij mee is.

Als dienstverlener is het cruciaal om de klant op ieder moment de beste service te kunnen bieden. En daar liep het bij de vorige betaalserviceprovider weleens mis. Marianne Baars, CEO van NewFysic: “We stonden daarom open voor een andere aanbieder, zeker aangezien we aan de vooravond van een nieuwe website en webshop stonden.”

SW-Retail, leverancier van oplossingen op het gebied van kassasystemen, droeg Pay.nl aan. Dat bleek een match. Met dank aan Pay.nl solution partner Build in Amsterdamzijn de vernieuwde webshop en -site inmiddels live en kunnen consumenten zonder enige moeite via www.newfysic.nl versbereide maaltijden, vitamines en andere afslank gerelateerde producten kopen. “Fijn is dat hierbij alle relevante betaalmethoden worden ondersteund. iDEAL, Creditcard, incasso, PIN betalingen; het kan allemaal dankzij Pay.nl.”

Ook de pinautomaten op de ruim veertig vestingen die NewFysic telt, zijn van alle gemakken voorzien en ondersteunen iedere gewenste (inter)nationale betaalmethode waar de klant ook maar gebruik van wenst te maken. “Het Business Pakket van Pay.nl voldoet voor ons dus perfect”, aldus Marianne Baars. “Waar we ook erg blij mee zijn, is de mogelijkheid om per vestiging te kunnen bekijken hoe vaak er is afgerekend en via welke betaalmethode dit is gebeurd. Dit zorgt ervoor dat we per shop kunnen zien waar verbeteringen mogelijk zijn.” Ook op het vlak van rapportages is er met Pay.nl van alles mogelijk. “We kunnen eigenhandig al behoorlijk wat rapportages uit het systeem halen, aangezien de backoffice overzichtelijk is ingestoken. En wanneer we wat meer ingewikkelde uitdraaien wensen, kunnen we daarvoor altijd kosteloos bij Pay.nl terecht.”

Contactpersoon
Niet meer bellen met een algemene klantenservicedesk, waarna iemand van het kastje naar de muur wordt gestuurd, maar rechtstreeks contact opnemen met een eigen accountmanager, die altijd voor je klaarstaat. Bij NewFysic zijn ze bijzonder te spreken over deze klantbenadering van Pay.nl. “Als er iets misgaat met de pinterminals of bij betalingen in de webshop, wat natuurlijk altijd een keer kan gebeuren, is het wel fijn wanneer dit zo snel mogelijk wordt opgepakt. Wij hebben het directe nummer van onze vaste contactpersoon, die we dan meteen op de hoogte kunnen stellen. Dat werkt een stuk efficiënter.”
Een vloeiend en foutloos betaalproces zorgt ervoor dat de consument wél het product koopt of de dienst afneemt, terwijl een hapering ervoor kan zorgen dat een transactie uiteindelijk helemaal niet plaats gaat vinden. “Je klant een goede betaalservice aan kunnen bieden is in dat opzicht hoe dan ook winst behalen”, zo schetst Baars wat het gebruik van de door Pay.nl geleverde diensten NewFysic al heeft opgeleverd.

Een echt verbeterpunt vindt Marianne Baars lastig om aan te wijzen. “Het uitbreiden van de diensten, door bijvoorbeeld ook kassasystemen (van SW-Retail, red.) aan te bieden, zou ervoor zorgen dat klanten ál hun betalingsgerelateerde vraagstukken bij Pay.nl neer kunnen leggen.” Anderzijds staart NewFysic zich niet kapot op zoiets als Unified Commerce. Maar: “We liften graag mee op de ontwikkelingen die, onder meer bij Pay.nl, plaatsvinden.” Bijvoorbeeld betalingen via de binnenkort te releasen app, waar Pay.nl óók de betaalservices voor zal verzorgen.

Contact: Kelly Pauw, business partner manager Pay.nl, kelly@pay.nl,+31636044930