Geplaatst door Steijger Communications BV

KleurRijker neemt 247Leren over van ITpreneurs

De educatieve uitgeverij KleurRijker uit Amersfoort heeft de multimediale activiteiten van ITpreneurs op het gebied taal, werk, burgerschap en zorg overgenomen.

Het Rotterdamse ITpreneurs voerde deze activiteiten onder de naam 247Leren. De e-learning en gamegebaseerde lesprogramma’s van 247Leren worden vooral ingezet door taalscholen, onderwijsinstellingen en welzijnsorganisaties. Van de overname zijn geen financiële details bekend gemaakt.

KleurRijker speelt een belangrijke rol in de integratie van vluchtelingen en andere anderstaligen in Nederland, en is inmiddels de grootste leverancier van lesmateriaal voor taalvaardigheid (Nederlands als Tweede Taal) en inburgering. Met de overname van 247Leren versterkt KleurRijker haar positie verder in dit marktsegment. Tibo Jansingh, directeur van KleurRijker, geeft aan: “KleurRijker zal de multimediale oplossingen van 247Leren als aanvulling op de eigen producten en diensten blijven aanbieden. De klanten van 247Leren zijn met KleurRijker verzekerd van goede oplossingen op taalgebied. In de toekomst zullen de 247Leren oplossingen geïntegreerd worden in het aanbod van KleurRijker”.

ITpreneurs is in 2001 op initiatief van de ondernemers Dimitri van den Broek en Sukhbir Jasuja gestart. Inmiddels is de onderneming, mede na toetreding door TIIN Buy-Out & Growth Fund, uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 100 medewerkers die wereldwijd actief is met trainingsprogramma’s en diensten voor IT trainingsbedrijven . Door de verkoop van de activiteiten van 247Leren kan ITpreneurs zich richten op de verdere internationale uitbouw van deze activiteiten. “Doordat KleurRijker exclusief gericht is op taaloplossingen kunnen onze programma’s zich in de juiste richting ontwikkelen en onze klanten van deze bredere basis profiteren aldus Dimitri van den Broek, oprichter en directeur van ITpreneurs.

Over KleurRijker
KleurRijker is een educatieve uitgeverij opgericht in 2007. KleurRijker ontwikkelt producten gericht op taal, NT2, inburgering en werk. We helpen mensen om zich thuis te voelen in Nederland en op de arbeidsmarkt. We ontwikkelen boeken, e-learning en video om dit te bereiken. KleurRijker is uitgegroeid tot de grootste aanbieder van lesmateriaal voor anderstaligen. KleurRijker is gevestigd in Amersfoort.
Voor meer informatie bezoekt u: www.kleurrijker.nl.

Over ITpreneurs
ITpreneurs, gestart in 2001, is een toonaangevende leverancier van IT- best practice opleidingen wereldwijd. Dagelijks maken meer dan 500 toonaangevende training en consulting organisaties gebruik van ITpreneurs pay-per-use-courseware, examens en diensten, zoals instructeurs, accreditatie en planning van online examens. ITpreneurs levert ruim 1,000 verschillende titels in 12 verschillende talen. De onderneming heeft circa 150 medewerkers verspreid over 6 locaties in 3 continenten. ITpreneurs zet de laatste jaren sterk in op de digitalisering en automatisering van haar dienstverlening om daarmee haar klanten en de eindklanten beter en efficiënter te bedienen. TIIN Capital is via haar fonds TIIN Buy-out & Growth Fund groei-investeerder in ITpreneurs.
Voor meer informatie bezoekt u: www.itpreneurs.com.