Industry Wire

Geplaatst door Partout digital native agency

KNSB gaat samenwerking aan met Partout digital native agency gedurende Olympisch seizoen

Het Olympisch schaatsseizoen staat voor de deur. Als het aan de KNSB en Partout digital native agency ligt, een seizoen vol prachtige schaatsmomenten voor de schaatsfans. Partout zal haar digitale expertise inzetten om de KNSB te ondersteunen met relevante content, acties en campagnes op schaatsen.nl, zodat schaatsfans dit seizoen volop kunnen genieten van het moois dat de schaatssport te bieden heeft.

De KNSB heeft samen met KPN het platform schaatsen.nl opgericht. Inmiddels is schaatsen.nl uitgegroeid tot het platform voor de schaatsfan met elke winter zo’n 1,8 miljoen trouwe bezoekers. Partout digital native agency, een digitaal bureau uit Eindhoven, is gevraagd om de meerjaren digitale strategie van schaatsen.nl te vertalen naar een marketing- en communicatieplan en campagnes voor aankomend schaatsseizoen. Denk aan online content en acties voor fans, social media ondersteuning, data-analyse, databasemarketing en conversie-optimalisatie. Hierbij staan twee doelen centraal: promotie van de schaatssport en het creëren van een optimale beleving van de schaatssport voor de schaatsfans.

Partout zal tot en met de Olympische Spelen van 2018 in PyeongChang samenwerken met de KNSB, hoofdsponsor KPN en eventpartners House of Sports en TIG Sports om de doelstellingen te bereiken.
Michaël van Rijn, manager digitale kanalen bij de KNSB: “In het Olympisch seizoen staat de schaatssport volop in de belangstelling. Samen met Partout willen we fans hier zo veel mogelijk van laten genieten; maar ook nieuwe bezoekers enthousiast maken voor al het moois dat de schaatssport te bieden heeft.“

“Ik kijk er erg naar uit om met mijn collega’s van Partout aan de slag te gaan voor de KNSB”, aldus Kristianne Lie Kwie, Sr. Content Marketeer bij Partout d.n.a. “Doordat we bij Partout verschillende expertises hebben op het gebied van digital marketing en strategie, kunnen we effectief werken aan werving en binding van fans. Wij beginnen niet opnieuw, maar bouwen samen met het team van Schaatsen.nl, House of Sports, TIG Sports en KPN verder aan een optimale fanbeleving en het verzilveren van kansen op het gebied van fan marketing.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht