Industry Wire

Geplaatst door Dentsu Creative Amsterdam

KPN kat nu ook mascotte van Oranje

KPN verspreidt, als telecomprovider en KNVB partner, ook dit jaar de EK koorts door Nederland. Iedereen was al dicht bij Oranje dankzij KPN’s TV en internet, maar komt nu ook letterlijk dichterbij dankzij kat Louis die als mascotte de bus in glipt naar Duitsland.

In de TV-commercial zien we namelijk dat de KPN kat niet alleen meelift met de Oranjebus op weg naar Duitsland, maar blijkt hij ook met z’n welbekende cat-vibe de Oranjekoorts aan te steken onderweg naar het EK. Waardoor er voor onze Nederlandse toppers Virgil van Dijk, Daley Blind en Xavi Simons in de hoofdrol niets anders opzit dan de kat te omarmen als mascotte in de bus, kleedkamer, en… uiteindelijk zelfs in een kolkend stadion het veld op.

Luuk Simonse, Senior Creative bij Dentsu Creative: “De eigenwijze kat is al jaren het gezicht van KPN, maar als oranje kat is er natuurlijk niks mooier dan de krachten te bundelen met het grote Oranje als nieuwe mascotte.”

Naast de TV-campagne zien we de KPN-Oranje mascotte uiteraard ook terug in online advertising en op ware grootte in alle KPN- winkels. Op social zien we andere KPN helden die ons óók weer een stapje dichter bij het EK brengen. TikTok sensaties Jesper en Herre reizen per step vanuit Groningen naar Hamburg, om de aftrap van de eerste wedstrijd van dichtbij mee te maken. Op hun socials kunnen we hun avonturen volgen. Daan en Tobias doen er tijdens het EK vanaf hun vakantieadres alles aan om zo dicht mogelijk bij Oranje te blijven. Zij zijn tijdens de speeldagen op TikTok te volgen.

De hoogste kwaliteit en scherpe deals

Klanten van KPN zitten sowieso scherp op de bal, want het EK is bij KPN te zien in UHD-kwaliteit. Bovendien kunnen klanten met de EK Pakkers tijdelijk extra scherpe deals scoren, meedoen aan winacties en zijn vanaf 1 juni de gepersonaliseerde EK hoesjes voor smartphones weer beschikbaar. Ook nodigt KPN zijn klanten uit om alvast in de stemming te komen tijdens de uitzwaaiwedstrijden in De Kuip.
Een grote eindronde in een buurland betekent dat er honderdduizenden fans zullen afreizen naar de Duitse speelsteden om Oranje toe te juichen. Ook daar is KPN bij, als de fans ter plekke vanaf de Oranjecampings in fanparades naar de UEFA fanzones worden begeleid, waar de wedstrijden op groot scherm live worden uitgezonden.

KPN al jaren fan van het Nederlandse voetbal

Voetbal heeft de kracht mensen te verbinden en zit in onze cultuur en geschiedenis. Daarom ondersteunt KPN als partner van de KNVB al jaren het Nederlandse voetbal in de volle breedte, van het amateurvoetbal tot de Leeuwinnen, de KPN eDivisie, als hoofdsponsor van de Eredivisie én natuurlijk ons Oranje. En zet KPN met het EK voetbal in aantocht natuurlijk alles op alles om in de Oranjesfeer te komen.

Credits:

Klant: Elise Van Deuren-Kerkvliet, Christian van der Ven, Dave Frauenfelder, Chantal van der Walle, Mark Versteegen
Creatieven: Luuk Simonse en Leen de Ronde
Strategie: Tobias Vermeiren
Creatieve Directie: Gijs Sluijters en Joris Tol
Account Director: Eveline Rooders
Producer: Joze Rikken

Productie Partij: Holy Fools
Regie: Mattias Schut
DOP: Floris van der Lee
Producers: Frank de kok en Jesse te Buck
Edit: MRTN
Muziek: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
VFX supervisor: Ton Habraken
CG lead artist: Rolf van Slooten
Grading: de Grot
Sound: Public Audio
Media: Mindshare en A Bigger Circle

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht