Geplaatst door KSF

KSF en Essent certificeren alle klantadviseurs voor beste dienstverlening

Met trots maken de KSF en Essent samen bekend dat alle medewerkers klantenservice van Essent het KSF Branchecertificaat hebben behaald. Essent geeft daarmee erkenning aan het vak en wil de beste dienstverlening bieden.

“We willen onze klanten garanderen dat zij goed en vakkundig geholpen worden. We toetsen onze medewerkers op kennis van wetgeving, klantgerichtheid en oplossingsgerichtheid. Hun coaches worden getoetst op het geven van feedback en het bijdragen aan persoonlijke en professionele ontwikkeling van de medewerkers. Middels deze externe, objectieve certificering willen we mensen langer voor Essent en de sector kunnen behouden.” Frank Brichau, eindverantwoordelijk voor consumentenzaken bij Essent

Sinds deze maand zijn alle klantadviseurs van Essent en hun coaches gecertificeerd. Doel is om klanten betrouwbare dienstverlening te bieden en medewerkers zich te laten ontwikkelen als professional. Essent is het eerste grote bedrijf in Nederland dat zijn klantenservicemedewerkers formeel en objectief toetst en certificeert.

In september 2015 startte Essent in samenwerking met de KSF de certificering van de klantenservicemedewerkers en met STiR (Stichting Registratie) de certificering van hun coaches. Inmiddels hebben alle adviseurs en coaches van Essent een examen afgelegd om gecertificeerd te worden.

Klantgerichte medewerkers, medewerkergerichte coaches

Essent wil klanten de beste service van Nederland bieden. Klanten moeten altijd kunnen rekenen op hoogwaardig advies en klantgerichte medewerkers. Met het certificaat geeft Essent de klantadviseurs en hun coaches de erkenning die zij verdienen. De KSF werkt als branchevereniging voor klantcontact aan drie belangrijke doelen: het borgen en ontwikkelen van de kwaliteit van klantcontact, werken aan een juiste beeldvorming en het aantrekken en behouden van capabele mensen voor de sector.

STiR is een onafhankelijke stichting die de beroepsregistraties en registers beheert van supervisoren, coaches en overige professionele begeleiders. StiR is een onafhankelijk keurmerk voor professionele begeleiders in Nederland.

Met deze onafhankelijke certificering borgt Essent de kwaliteit van coaching en van persoonlijke ontwikkeling in de customerserviceorganisatie. Tegelijkertijd zet Essent een nieuwe standaard in de markt die ten goede komt aan alle klanten.