Geplaatst door Kunstveiling.nl

Kunstveiling.nl wint Website van het Jaar 2018 Awards

Online veilingplatform Kunstveiling.nl kan met trots melden dat zij op 22 november de Website van het Jaar 2018 Awards binnen de categorie kunst heeft gewonnen. Naast de prijs voor Beste Website, is ook de prijs voor Populairste Website aan Kunstveiling.nl toegekend. Het is een eer om als jonge speler in de kunstwereld deze prijzen te mogen ontvangen. Andere genomineerden in de categorie kunst waren grote musea als het Van Gogh Museum, het Rijksmuseum, de Hermitage en het Boijmans van Beuningen. Met het winnen van de Website van het Jaar 2018 Awards brengt Kunstveiling.nl een nieuw geluid in de veilingwereld. Niet als vervanging, maar als aanvulling op de meer traditionele structuren binnen de kunstmarkt.

Kunstveiling is in 2009 opgericht door Arthur Brouwers vanuit de wens om het kopen en verkopen van kunst toegankelijker te maken voor een breed publiek. Door zijn ervaring in de kunstmarkt zag Brouwers dat veel kunst op veilingen onverkocht bleef. Niet vanwege gebrek aan kwaliteit, noch door gebrek aan interesse, maar vanwege verouderde structuren binnen de traditionele veilingwereld. Als start-up ondernemer heeft Brouwers zijn passie voor kunst en internet samengebracht in een online veilingplatform waar kwalitatieve kunst tegen eerlijke prijzen geveild wordt.

Kunstveiling is inmiddels flink gegroeid met een actieve community van veertigduizend kopers en verkopers in Nederland en België. Daarnaast verzorgt Kunstveiling bedrijfs- en collectie-veilingen in opdracht van derde partijen. Er vinden maandelijks meer dan 3000 succesvolle verkopen plaats. Het belang om de veilingwereld toegankelijker, transparanter en laagdrempeliger te maken is bevestigd door het winnen van Populairste Website van het Jaar 2018: de hoogst haalbare onderscheiding als online platform. De heldere veilingregels, de lage verkoperscommissie, de klantenservice en het kwalitatief hoge aanbod worden breed gewaardeerd door het Kunstveilingpubliek.

Het winnen van de Beste Website van het Jaar 2018 – getoetst op content, navigatie en design – volgt op de lancering van de vernieuwde website van Kunstveiling, die plaatsvond in mei 2018. De nieuwe website optimaliseert belangrijke processen, zoals laad- en biedsnelheid, volgens de laatste technische ontwikkelingen. Daarnaast zijn op het nieuwe platform meer dan 15.000 kunstenaars gekoppeld aan honderden relevante kunstenaarsgroepen, periodes en stromingen, waardoor aanbieders hun kunstwerk kunnen plaatsen in een kunsthistorische context. Doordat vele duizenden liefhebbers en verzamelaars hun favoriete kunstenaars volgen, is er een platform ontstaan waar vraag en aanbod op een heldere en inspirerende manier samenkomen.