Geplaatst door LegalThings

LegalThings lanceert succesvolle token sale in Nederland. Nederlandse Ethereum-concurrent digitaliseert wet- en regelgeving via de Blockchain

Het Nederlandse softwarebedrijf LegalThings verkocht afgelopen week ruim 2,5 miljoen tokens in de pre-sale. Met de LegalThings One-tokens (LTO’s) kunnen bezitters gebruikmaken van het platform en het netwerk dat wet- en regelgeving digitaliseert via Blockchaintechnologie.

Een bedrijf dat op deze schaal tokens op de markt brengt voor een bestaand project is in Nederland uniek. Arnold Daniels, het brein achter LegalThings: “Blockchaintechnologie staat de laatste maanden volop in de aandacht. Veel organisaties doen een ICO of tokensale op basis van niet meer dan een Whitepaper. Wij hebben echter al een bestaand en bewezen product met een klantenbasis. Dat leent zich goed voor tokenverkoop.”

Eerste stap naar een nieuwe crypto-economie voor data

Tijdens de huidige pre-sale fase zijn al 2,5 miljoen tokens verkocht voor $ 0,25 per stuk. De productie van deze tokens is gelimiteerd tot 100 miljoen stuks en zijn verhandelbaar via het Waves-platform. LegalThings ziet deze verkoop als een eerste stap naar een zichzelf in stand houdende crypto-economie voor het opslaan van data zonder eigenaar.

Live-contracten: nieuwe manier van interpretatie wet- en regelgeving

In tegenstelling tot Smart Contracts ligt het papieren contract ten grondslag aan het Live Contracts-protocol. LegalThings heeft daar vervolgens de voordelen van decentralisatie en automatisering in de blockchain aan toegevoegd. Het protocol splitst de regels van een contract of wet op in delen die begrijpelijk zijn voor zowel computers als mensen. Onderdelen die als eenvoudig en veilig worden beschouwd, kunnen worden uitgevoerd door computers. Andere delen kunnen (en zouden) moeten worden overgelaten aan menselijke interpretatie.

Over LegalThings

LegalThings is in 2014 opgericht door softwareontwikkelaar Arnold Daniels, belastingadviseur Rick Schmitz en bedrijfseconoom Martijn Migchelsen. Klanten variëren van multinationals tot gerenommeerde advocatenkantor