Industry Wire

Geplaatst door Roorda

LG Electronics Benelux kiest voor de full-service van Roorda Reclamebureau

Amsterdam, 16 februari 2018 – LG Electronics Benelux heeft haar communicatieactiviteiten bij Roorda Reclamebureau ondergebracht. Aan de keuze ging een pitch vooraf waarin LG Electronics Benelux op zoek was naar een fullservicebureau dat op alle kanalen kan excelleren.

Roorda is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de brand story tot de executie van het instore materiaal en catalogi voor de gehele LG-portfolio. Van tv en smartphones tot huishoudelijke apparaten als koelkasten, wasmachines, airco’s en draadloze stofzuigers. Roorda’s Social Hub zal de social activaties ontwikkelen.
LG is o.a. de grondlegger van de OLED-techniek en maakte begin dit jaar grote indruk tijdens de CES in Las Vegas. De flinterdunne en flexibele (oprolbare) schermen, die niet alleen in Smart tv’s en beeldschermen worden toegepast maar ook in mobile en verlichting, zijn grensverleggend. Met OLED, maar ook met andere innovaties, voegen de producten van LG waarde toe in het dagelijks leven van de consument en creëert LG Electronics nieuwe productcategorieën.
Roorda staat bekend om zijn gedragsbeïnvloedingscampagnes die gebaseerd zijn op evidence based strategieën. Roorda zet dit in voor diverse campagnes: vaak voor overheden (BOB, NIX18), maar ook voor dienstverleners als Tempo-Team, retailers als D-reizen en nu dus ook voor LG.

Joeri Jansen (creative director Roorda): “LG heeft een prima merkbekendheid, maar nog niet iedereen weet dat LG vooroploopt op het gebied van innovatie. Aan ons de uitdaging om LG niet alleen bekend maar ook geliefd te maken en het koopgedrag zo te beïnvloeden dat de ambitieuze doelstellingen worden gehaald. Deze grote nieuwe klant sluit aan op de groeistrategie van Roorda. Voor LG hebben we een afzonderlijke unit opgericht, waarin account, creatie en studio dedicated werken voor LG.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht