Geplaatst door LG

LG kondigt organisatorische veranderingen aan

Amstelveen, 27 november 2020 – LG Electronics (LG) kondigt een aantal organisatorische veranderingen aan. Hierdoor zal het bedrijf het komende jaar uitdagingen nog vaker kunnen ombuigen in kansen. LG heeft een digitale transformatiestrategie opgesteld om innovatie te versterken en kansen daadwerkelijk om kunnen te zetten in succes. Ook het opzetten van een innovatiecentrum in Noord-Amerika, het versterken van de R&D-afdeling van elke divisie en het geven van een nieuw thuis aan de Robot Business Division, zijn onderdeel van het pakket veranderingen.

Pensionering van Dan Song
Een eerste noemenswaardige verandering is de pensionering van Dan Song, president en CEO van de Home Appliance & Air Solutions (H&A). Hij nam eind 2016 de functie op zich en laat de divisie sterker achter dan ooit. Onder leiding van Song, met 37 jaar aan ervaring bij LG, boekte de H&A-divisie de hoogste verkoopcijfers in de geschiedenis. Dit is een belangrijke reden voor LG’s sterke prestaties dit jaar, ondanks de pandemie. J.C. Lyu zal de leiding overnemen. Lyu heeft ruim 32 jaar ervaring bij LG en is sinds 2016 hoofd van de Living Appliance Business.

Kansen creëren
LG zal niet alleen focussen op klantwaarde, kwaliteit, innovatie, R&D en robots, maar zal ook meer kansen creëren om zijn concurrentiepositie te versterken en zich beter voor te bereiden op mogelijke toekomstige onzekerheden. Er zullen aparte divisies voor koelkasten en drogers worden opgericht onder de H&A Living Appliance Business. Maar ook de Air Solutions Business zal een aparte System Air Conditioner-divisie krijgen.

Andere nieuwe initiatieven zijn onder meer het Disruptive Technology Innovation Lab en het Disruptive Product Innovation Lab. Deze twee initiatieven zullen verschillende elementen van R&D combineren met productplanning in 2021.

New Display Lab
Onder het Materials & Devices Advanced Research Center van de CTO zal ook het New Display Lab vallen, dat zich zal richten op het versnellen van de commerciële ontwikkeling vanMicro LED-technologie. De CTO zal ook het iLab opzetten om met behulp van start-up methodes creatieve technologieën te ontwikkelen die relatief snel kunnen worden gerealiseerd.
Naast het openen van een Noord-Amerikaans innovatiecentrum om nieuwe zakelijke kansen te ontdekken en te promoten, zal LG’s ook een nieuw Business Incubation Center opzetten om nieuwe ideeën te ontwikkelen en deze om te zetten in zakelijke kansen.

Customer eXperience
En om beter in te spelen op de behoeften van de consumenten, zal een Customer eXperience (CX) Lab geopend worden. Het CX Lab omvat aspecten van het Advanced Design Lab en zal zich richten op het bestuderen van bijvoorbeeld: Welke invloed heeft design op de manier waarop consumenten omgaan met producten?
Alle benoemingen gaan in op 1 december 2020 en promoties gaan in op 1 januari 2021.