Geplaatst door Lightspeed

Lightspeed zet gloednieuw horeca-evenement in de markt: Data Meets Hospitality

Amsterdam, 27 februari 2018 – Op maandag 25 juni 2018 is Antwerpen, bekend om haar sublieme gastronomie, het decor van een gloednieuw horeca-evenement: Data Meets Hospitality.Het event wordt gehost door Lightspeed, POS-leverancier voor horeca en retail en webwinkelsoftware. Centraal staat de vraag hoe horecaondernemers data kunnen gebruiken om de service en winst te maximaliseren. Tijdens het evenement, dat zich als eerste in zijn soort volledig focust op het gebruik van data, komen trends in de horecatechnologie aan bod. Daarnaast is het programma gevuld met praktische sessies en inspirerende keynotes van bekende sprekers, zoals Wim Ballieu en Michiel van der Eerde.

De waarde van data

Voor een toekomstbestendige strategie van de horecazaken is het belangrijk dat de branche verder kijkt dan enkel de traditionele waarden en gastvrijheid. Met het inzetten van data kunnen ondernemers zorgen voor een meer gestroomlijnde ervaring voor gasten, de efficiëntie verhogen en de workflow verbeteren. In vele andere branches wordt data al volop ingezet om diensten en producten te verbeteren. Horecaondernemers hebben wel veel interesse in het gebruik van data (98% van de Lightspeed-klanten geeft dit aan). Dit evenement is voor hen de brug naar het succesvol inzetten van data in de praktijk. Bezoekers leren snel stappen te zetten om ook te profiteren van deze onomkeerbare ontwikkeling.

Data is de sleutel tot succes voor horeca

Restauranthouders en hotelondernemers zien het belang van data in de horecabranche. In België vindt 71 procent dat data de sleutel tot succes is voor het reilen en zeilen van hun onderneming. In Nederland is maar liefst 88,5 procent het eens met deze stelling. “Ondanks het feit dat ondernemers wel het belang inzien van het gebruik van data, zien we dat veel van hen toch nog worstelen met de praktische kant”, aldus Dax Dasilva, CEO van Lightspeed. “Waar begin je? Welke tools heb je nodig en hoe zorg je dat je data ook daadwerkelijk kan gebruiken voor het verbeteren van de dienstverlening? Stuk voor stuk logische vragen die we tijdens Data Meets Hospitality gaan beantwoorden.”

Eerste sprekers aangekondigd
De eerste sprekers voor dit evenement zijn inmiddels bevestigd. Deze experts zijn afkomstig uit alle hoeken van de horecasector: Wim Ballieu van Balls & Glory en 24kitchen restaurants, Michiel van der Eerde ‘Masterchef’ restaurateur en eigenaar van Baut. Ook Gault&Millau en het prijswinnende concept hotel Zoku zijn aanwezig. Deze lijst wordt nog verder aangevuld.

Praktische informatie
De locatie is Bocadero, Rijnkanaal 150 in Antwerpen. Op het evenement zijn foodtrucks aanwezig met hapjes en drankjes. Ook is er een netwerkborrel bij zonsondergang. De voertalen van het evenement zijn Nederlands en Vlaams. Tickets zijn nu verkrijgbaar via http://www.datameetshospitality.eu.

Wedstrijd
Bezoekers die een foto van zichzelf op het evenement posten met daarbij de officiële hashtag #DMH18 maken kans op het gebruik van een jaar gratis POS van Lightspeed.

De communicatie-partners van Data Meets Hospitality zijn: Belgian Restaurants Association,Living Tomorrow, Gault&Millau, Leaders Club Belgium en Koninklijke Horeca Nederland.

Over Lightspeed:
Lightspeed is een krachtig cloudgebaseerd kassasysteem voor de horeca en retail. Meer dan 50.000 winkeliers en restauranthouders, die voor meer dan 15 miljard dollar aan transacties per jaar verwerken, gebruiken Lightspeed voor on- en offline groei en zakelijk beheer. Lightspeed wordt gebruikt in meer dan 100 landen. Het hoofdkantoor van het in 2005 opgerichte Lightspeed is gevestigd in Montréal, Canada. Het hoofdkantoor in Nederland is gevestigd in Amsterdam.