Industry Wire

Geplaatst door Burst

Looye Kwekers zet samen met Burst hard in op digitalisering

Looye Kwekers is een strategisch partnership aangegaan met Burst met als doel haar merk in hoog tempo te digitaliseren. Looye Kwekers, een familiebedrijf opgericht in 1946, is inmiddels wereldwijd bekend vanwege de export van hun tomaten, waaronder de Honingtomaat en JOYN. Gezien het internationale karakter van de dienstverlening en de toenemende vraag vanuit het buitenland heeft Burst een online strategie en roadmap ontwikkeld waarmee de business doelstellingen van Looye verder verstevigd en uitgebreid kunnen worden.

De cherry- en trostomaat kennen we inmiddels allemaal. Hoogste tijd om ook het merk Looye achter deze tomaten zichtbaarder te maken en de digitale positie van Looye in de internationale exportmarkt te vergroten.

“De online strategie en roadmap die door Burst is ontwikkeld, zorgt ervoor dat wij de gebruikers in diverse domeinen beter kunnen bedienen.”, aldus Jorrit Zuijdervelt (Looye Kwekers). “De ontwikkeling van het online kanaal is belangrijk voor het realiseren van onze business doelstellingen. Burst heeft een bewezen track record in het centraliseren van alle marketingactiviteiten voor internationale, multi-brand merken zoals Mentos, Hero en Takeda. Onze doelstellingen zijn om zowel onze eigen naamsbekendheid te verhogen, als de zichtbaarheid van onze submerken in verschillende landen te vergroten. Met het strategische partnership met Burst denken wij deze doelstellingen te kunnen realiseren.”

“Focus op eerlijke voeding en aandacht voor de herkomst van producten is in deze tijd groter dan ooit. Hierdoor is transparante informatievoorziening essentieel. Mensen moeten kunnen zien hoe eerlijk producten zijn. Het proces van het ontstaan en produceren van producten tot aan het liggen in het schap moet transparant zijn. Het is daarbij van belang dat klanten het bedrijf achter onze producten leren kennen.”

“In de tuinbouw is het vrij normaal om met R&D bezig te zijn. Zo zijn wij altijd op zoek naar zeer hoogwaardige rassen, een voorbeeld is het door ons ontwikkelde en geproduceerde merk Honingtomaten.”, vervolgt Niels Roodenrijs. “Met ons innovatieve karakter is het belangrijk om voorop te blijven lopen in R&D, maar ook in merk- en business strategie. Digitalisering van ons merk is hierbij hard nodig, zeker om meer zichtbaarheid in diverse internationale markten te creëren en onderscheidend te blijven.”.

“Een klant als Looye is prachtig om voor te werken.”, zegt Marvin de Reuver. “Wij hebben inmiddels bewezen wat het effect is van centralisatie van alle digitale marketingactiviteiten. Naast het financiële voordeel, geven de inzichten per markt die je krijgt veel kennis waarmee je deze markten beter kunt bedienen. We kijken uit om de komende jaren samen hierin flinke stappen te maken.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht