Industry Wire

Geplaatst door Dept

Lucky Day versterkt merkpropositie met Feeling Lucky-campagne

AMSTERDAM, 30 maart 2021 – Heb jij je telefoon wel eens laten vallen en kon je van geluk spreken dat er niet één krasje op zat? Of dat je thuiskomt nét wanneer er een stortbui uit de lucht valt? Dit soort mazzeltjes hebben iets magisch. Daarom inspireert de dagelijkse kansspelloterij Lucky Day de doelgroep in de nieuwe campagne met alledaagse mazzelmomentjes. De Feeling Lucky-campagne, gecreëerd door Dept en Mindshare.Greenhouse, is nu te zien op digitale kanalen en te horen op de radio. 

Lucky Day, een van de zeven spellen van Nederlandse Loterij, heeft samen met Dept en Mindshare.Greenhouse een merkstrategie ontwikkeld die de propositie van het merk bevestigt, namelijk dat de consument iedere dag kans heeft op hun Lucky Day. Het dagelijkse karakter werd in de vorige campagne, waarin Lucky Day het 19:00 moment claimde, met succes benadrukt en wordt nu verder versterkt met de nieuwe campagne. Via online videokanalen, social, display en radio maakt Lucky Day de doelgroep bewust van hun mazzelmomentjes.

Tim van Dijk, Campaign Manager bij Lucky Day: “De campagne laat zien dat je een dagelijks mazzelmoment dezelfde dag nog kunt verzilveren door mee te spelen met Lucky Day. Door authentieke mazzelmomentjes te tonen, versterken we deze herkenning.”

Dept heeft samen met Mindshare.Greenhouse een jaarstrategie ontwikkeld die bijdraagt aan de doelstellingen van de dagelijkse loterij. Met een zeer efficiënte productie zijn meer dan 120 assets ontwikkeld die, na een korte campagne piek in april, dan ook het hele jaar worden uitgeserveerd.

“De samenwerking tussen Lucky Day en Dept zorgt voor veel positieve energie”, vertelt Ferdy Joosen, Creative bij Dept.  “Zo gaan we dit jaar vlammen met veel verschillende creaties en zorgen we dat we inhaken op actuele situaties zoals een belangrijke voetbalwedstrijd, de eerste zomerdag of een interessant nieuwsitem.”

Credits

Verantwoordelijk bij Lucky Day: Tim van Dijk, Raffaele Fiorini

Bureau: Dept

Creatie: Ferdy Joosen, Joost van der Schoot
Associate Creative Director: Rob Voortman

Design: Sander van Lit, Emiel Vandenbroeck, Billy Osborne

Edit en animatie: Pieter Bokhorst, Sander van Lit

Strategie: Dennis Hamakers

Account en projectmanagement: Rosa Stamato, Indra van Goch, Daan Hülsmann

Mediabureau: Mindshare.Greenhouse

Productiehuis: RubenPaulRuben

Sound: Audentity

 

Over Lucky Day

Lucky Day is een spel van Nederlandse Loterij. In 2019 heeft Nederlandse Loterij € 894,7 miljoen aan prijzengeld uitgekeerd aan haar spelers (inclusief kansspelbelasting). Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via het NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2019 ging het om een bedrag van ruim € 173 miljoen

Over Dept 

Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 500 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. www.deptagency.com/nl-nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht