Industry Wire

Geplaatst door NIMA

Luuk Ros naar NIMA

Per 1 januari 2016 treedt Luuk Ros in dienst van NIMA, de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van Marketing, Communicatie en Sales. Hij zit aan bij het NIMA Management Team en wordt inhoudelijk verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie van NIMA en zal meehelpen met het uitbouwen van de Business Members van NIMA. Hij zal zich onder meer gaan toeleggen op de eigen media van NIMA, de vaste contentpartners, het optimaliseren van de social media en contentstrategie en de in- en externe communicatie.

Ros stapt over van Sijthoff Media Groep, waar hij met veel plezier twee jaar hoofdredacteur van Tijdschrift voor Marketing en MarketingOnline was: ‘In de afgelopen jaren heb ik intensief met de mensen op het NIMA Hoofdkwartier gewerkt en de vereniging goed leren kennen. NIMA faciliteert en ondersteunt het vak en de functie waar ik zelf veel affiniteit mee heb en waarvoor ik graag het verschil wil maken. NIMA heeft er de laatste jaren de wind goed onder en zet standaarden voor marketeers om de kwaliteit van het marketingvak te borgen. Het spreekt voor mij bijna vanzelf dat ik daar een bijdrage aan wil leveren en vind het fantastisch dat die kans me geboden wordt. Dichterbij het marketingvuur kun je niet komen. Het is een prachtige uitdaging die ik met beide handen aangrijp!

Martin Huisman, voorzitter van NIMA, is blij met de komst van Ros. ‘Luuk is een mooie aanwinst voor NIMA. Hij heeft brede kennis en een groot netwerk op het gebied van marketing, communicatie en media, maar wij kennen hem ook als iemand die met veel enthousiasme de veranderingen in het marketingvak volgt en zijn bevindingen deelt. We werken al een aantal jaar samen en zijn daarin altijd heel prettig met elkaar opgetrokken. Door hem aan boord te halen, kunnen we onze rol en positie, in het centrum van marketing in Nederland, versterken en onze zichtbaarheid vergroten.’

Over NIMA
NIMA is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing. We ondersteunen marketeers gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie. We geven middels examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Ons doel is om iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht