Industry Wire

Geplaatst door The BaaS Company

MACH Alliance co-Founder Sonja Keerl sluit zich aan bij The BaaS Company als Go-To-Market Director

AMSTERDAM – 3 April – Internationaal branding agency met hoofdkantoor in Nederland, The BaaS Company kondigt de benoeming van Sonja Keerl aan. Keerl is in haar nieuwe rol de go-to-market (GTM) Director bij The BaaS Company en wordt onderdeel van het executive team.

Branding en Go-to-Market voor Tech scale-ups

Met de benoeming van Keerl richt The BaaS Company een nieuwe discipline op, die B2B tech scale-ups ondersteunt bij het bepalen van hun go-to-market strategie en in het bijzonder bij het aanscherpen van hun product waardepropositie, doelgroepdefinitie en concurrentieanalyse. The BaaS Company combineert de go-to-market discipline met de bestaande branding expertise. Met het gehele aanbod, zorgt The BaaS Company ervoor dat snelgroeiende technologiebedrijven zichzelf en hun aanbod duidelijk (her)positoneren om hun expansie in goede banen te leiden.

Over Sonja Keerl

Sonja Keerl brengt een schat aan ervaring en expertise mee op het gebied van digitale transformatie en marketing, en brengt een aantal nieuwe perspectieven naar The BaaS Company. Ze heeft projecten geleid bij internationale softwarehuizen over de hele wereld als klant, implementator, in sales, productmarketing en aan het hoofd van marketingteams.

Sonja’s vorige functies waren onder meer Head of GTM and Alliances en Head of Product Marketing bij Contentstack, en VP Product Marketing en Senior Director Analyst Relations bij Bloomreach. In 2020 was ze medeoprichter van de MACH Alliance, een non-profit organisatie die is opgericht om het zakelijke voordeel van open tech ecosystemen – gebaseerd op Microservices, API-first, Cloud-native SaaS en Headless – aan te tonen. Sinds de lancering is de MACH Alliance uitgegroeid tot een wereldwijde groep van bijna 80 aangesloten bedrijven (Waaronder AWS, Google, Adyen, AKQA, Bloomreach en Valtech) en heeft zij een wereldwijde gemeenschap van MACH-ambasadeurs opgebouwd. Sonja was voorzitter tot 2022 en is nu onderdeel van de Raad van Advies.

“Als B2B Tech een verhaal wil vertellen dat even inspirerend als onderscheidend is, moeten geweldige branding en geweldige product messaging samenkomen”, aldus Sonja. “In de afgelopen twintig jaar in technologiemarketing heb ik te vaak gezien dat ofwel de product messaging ofwel de branding tekortschoot, wat leidde tot onderbenutte go-to-market kansen. Ik vind het geweldig om in te stappen bij BaaS en samen te werken met Leoni Janssen, omdat we samen techbedrijven kunnen inspireren om een productverhaal te leveren dat authentiek, onderscheidend en groeibevorderend is.”

“Ik ben al meer dan tien jaar onder de indruk van Sonja’s industriekennis, wijsheid en haar staat van dienst en we hebben in meerdere vormen geweldig samengewerkt. Sonja is een fire starter en een absolute expert van wereldklasse in haar vakgebied”, aldus Leoni Janssen, CEO en oprichter van The BaaS Company. “Sonja zal nauw samenwerken met experts in ons team om het Branding as a Service concept voor klanten verder te ontwikkelen in de richting van Go-to-Market voor voor snel groeiende B2B tech bedrijven. Veel internationale technologiebedrijven, met name voor bedrijven die werken met moderne technologie die snel groeien en naam beginnen te maken, ervaren de druk om hun waarde snel te bewijzen en daar helpt BaaS bij”.

The BaaS Company lanceert hiermee ook een nieuwe Analyst Relations dienst en breidt het aanbod uit met ervaring en expertise o[p het gebied van analistenrelaties in de internationale techindustrie. Tech bedrijven kunnen bij BaaS terecht voor het opstarten van een AR-team tot coaching op dit vlak, tot turnkey outsourcing van een analistenrelatiepraktijk.

Over The BaaS Company

The BaaS Company is een internationale agency met een basis in Nederland. BaaS staat voor Branding as a Service en de agency specialiseert zich dan ook in SaaS en aan verwante moderne technologie. Met branding wordt het hele brede spectrum van positionering en het verwerven van een plek en zichtbaarheid in de markt bedoeld, inclusief de klantbenaderingsstrategie (go to market). Met ‘as a Service’ wil The BaaS Company benadrukken op het hoogste strategische niveau te operen. The BaaS Company is opgericht door Leoni Janssen, ging in februari 2022 met vier consultants van start is nu met een sterk team van tien internatiole experts actief in Eurpoa en de US. https://www.thebaascompany.com/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht