Geplaatst door mad about you

Mad about you ontwikkelt de internationale rebranding van Spring, onderdeel van PostNL

Spring is onderdeel van de PostNL groep en verzorgt internationale verzendingen voor een breed scala aan klanten. Spring was toe aan een nieuwe merkstrategie, positionering en identiteit. PostNL vertrouwde deze opdracht toe aan het Belgische bureau mad about you, na eerdere succesvolle samenwerkingen.

Spring Global Mail ontstond 15 jaar geleden uit een join-venture van drie grote internationale postbedrijven; PostNL, Royal Mail en Singapore Post. Vandaag is Spring volledig in handen van PostNL, actief in 190 landen en doet het ook veel meer dan internationale postbezorging. Een rebranding was dan ook noodzakelijk.

Mad about you hielp Spring om het merk opnieuw strategisch te positioneren, als de betrouwbare partner voor wereldwijde bezorging. Het vernieuwde merk ondersteunt de snelle groei in e-commerce en de nieuwe zakelijke strategie, die steeds meer gedreven wordt door oplossingsgericht denken.

De nieuwe tagline ‘Global Delivery Solutions’ maakt duidelijk waar Spring vandaag en in de toekomst voor staat.

De nieuwe visuele identiteit daagt je uit om het logo vanuit verschillende perspectieven te bekijken, net zoals Spring ook maatoplossingen ontwikkelt voor zijn klanten. Bijhorend werd ook een merk credo ontwikkeld dat door alle medewerkers en klanten enthoesiast werd onthaald en de fierheid bij het bedrijf tastbaar maakte; “We listen, we inspire, we deliver.”

Tijs Reumerman, CEO of Spring concludeert “Het resultaat is een vernieuwd merk met de juiste waarden en identiteit om onze positie en ambitie op de markt waar te maken.”