Industry Wire

Geplaatst door Receptel

Marktleider in onthaaldiensten Receptel biedt voortaan “menselijke” robot Pepper aan voor het onthaal bij zijn klanten

Antwerpen – 29/11/2017 – Klanten van Receptel, de marktleider in onthaaldiensten, kunnen voortaan niet enkel projectmedewerkers inschakelen voor hun onthaal, maar ook de menselijke robot Pepper. De eerste klant is moederbedrijf USG People. Bezoekers aan het Belgische hoofdkwartier in Antwerpen zullen vanaf begin december worden verwelkomd door het onthaalteam en hun nieuwe robot-assistent Pepper, die de klant persoonlijk welkom heet, van een WI-FI code voorziet, of een sms stuurt naar de juiste contactpersoon.

Op 28 november werd Pepper voorgesteld aan het grote publiek tijdens de 34ste editie van de Facility Night in Dock’s Dome Brussel. Vanaf begin december gaat Pepper aan de slag bij het onthaal van USG People te Antwerpen, klant en moederbedrijf van Receptel.

Katty Scheerlinck, General Manager Unique Belgium, de groep waaronder Receptel valt, verduidelijkt: “De menselijke factor blijft centraal staan bij de ervaring die Receptel zijn klanten wil bieden. Dankzij Pepper, die administratieve en repetitieve taken kan overnemen, kunnen receptiemedewerkers zich concentreren op wat er écht toe doet, nl. een warm contact met de bezoeker.”

Sociale robot
Pepper vindt meer en meer ingang in het Belgische bedrijfsleven. Het is een zogenaamde “social” robot, ontwikkeld om te communiceren met mensen. Wat uniek is aan deze Pepper, is dat hij speciaal op maat is geprogrammeerd voor ondersteuning van onthaaldiensten. Hij werd daartoe “getraind” in Almere bij het Nederlandse zusterbedrijf van Receptel, waar hij een jaar werd ingeschakeld aan de receptie en kon bijleren in relevante taken aan het onthaal.

De robot start nu een stage van één jaar in het hoofdkantoor van USG People België. Pepper zal bezoekers vriendelijk begroeten. Wie wil kan Pepper vragen om zijn contactpersoon te verwittigen van zijn komst. Pepper kan een badge aanmaken en afdrukken, je van een WI-FI code voorzien zonder tussenkomst van het receptieteam én een vergaderzaal reserveren. De sociale robot leert ook bij, door continue updates leert Pepper ook andere andere taken uitvoeren. In de loop van 2018 zal hij ook de bestelling van een drankje opnemen, informatie verstrekken over het verkeer en een taxi bellen.

Katty Scheerlinck: “We geloven in een totaalbeleving aan het onthaal, en daarin kunnen innovatie en de technologie zoals die achter Pepper een meerwaarde bieden. Het onthaal is een eerste kennismaking met de bezoeker, of het nu klanten zijn, sollicitanten, leveranciers,… Het is hét visitekaartje van de organisatie.“

„Dankzij Pepper hoeven onthaalmedewerkers niet constant de receptie te bemannen, maar kunnen ze bezoekers zelf tot bij hun contactpersoon brengen. Uit de ervaringen in Nederland hebben we geleerd dat Pepper voor 30% meer tijd zorgt voor de onthaalmedewerkers. En uiteindelijk is zo’n Pepper toch net een tikje warmer dan een onpersoonlijke computer waar bezoekers zelf hun gegevens moeten intikken. Het is een mooie samenwerking tussen mens en technologie waarmee je als bedrijf je bezoekers aangenaam verrast.”

Over Receptel
Receptel is specialist in onthaaldiensten, met kantoren in België en Nederland. Het bedrijf staat zijn klanten bij op vlak van rekrutering, selectie en outsourcing van onthaalmedewerkers, voor consultancy en om complete hospitality diensten aan te bieden. Het focust daarbij op een ontvangst met een professionele en warme uitstraling, en staat voor een kwalitatieve en persoonlijke benadering.
Receptel is één van de vier spelers van de HR-dienstverlener Unique Groep. Unique is actief sinds 1972 en behoort tot de groep USG People.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht